دوشنبه 28 آبان 1397-16:26 کد خبر:64152

فرمانده انتظامی مازندران خبرداد:

کشف کلاهبرداری یک میلیاردی توسط پلیس فتای مازندران

فرمانده انتظامی مازندران از دستگیری کلاهبردار اینترنتی و کشف کلاهبرداری یک میلیارد ریالی توسط کارآگاهان پلیس فتا استان خبر داد.


به گزارش خزرتیترخبر و به نقل از پایگاه خبری پلیس،سردار سیدمحمود میرفیضی گفت:در پی مراجعه فردی به پلیس فتا مبنی بر برداشت غیرمجاز وجه از حساب بانکی وی موضوع در دستور پلیس فتای این فرماندهی قرار گرفت.

وی افزود: با بررسی‌های انجام شده و اقدامات اطلاعاتی فردی که با استفاده از درگاه‌های اینترنتی اقدام به دریافت وجه از حساب مال‌باختگان می‌کرد، شناسایی شد.

فرمانده انتظامی مازندران خاطرنشان کرد:با هماهنگی‌های قضایی ماموران در عملیاتی غافلگیرانه متهم را در منزلش در یکی از شهرستان‌های غرب تهران دستگیر کردند.

میرفیضی با اشاره به کشف مقادیر زیادی کارت عابربانک، سیم کارت‌های همراه اول و ایرانسل و سیستم‌های رایانه‌ای و مخابراتی از منزل متهم، گفت:متهم در بازجویی‌های به عمل آمده، به کلاهبرداری از کاربران فضای مجازی با بهانه فروش اپلیکیشن‌های مختلف در فضای مجازی اعتراف کرد.

وی خاطرنشان کرد:در ادامه بررسی‌های به عمل آمده مشخص شد، متهم با هدایت کاربران به درگاه‌های پرداخت جعلی، به اطلاعات حساب آنان دسترسی پیدا کرده و در فرصتی مناسب اقدام به برداشت غیرمجاز وجه از حساب افراد و واریز آن به حساب یکی از بستگان خود می‌کرد.

فرمانده انتظامی مازندران با اشاره به وجود اطلاعات حساب بانکی 130 نفر از مالباختگان در سامانه‌های رایانه‌ای و مخابراتی متهم، افزود: متهم و همدست وی تاکنون به یک میلیارد ریال کلاهبرداری از کاربران در فضای مجازی اعتراف کردند و پس از تشکیل پرونده به مرجع قضایی معرفی شدند.

میرفیضی با بیان اینکه مجرمان با استفاده از شیوه‌هایی مانند استفاده از درگاه اینترنتی مشابه بانک‌ها و نصب برنامه‌های جاسوسی ،با سرقت کلمه‌ی عبور و رمز عابر بانک، به حساب‌های بانکی شهروندان دستبرد می‌زنند، افزود: کلاهبرداران معمولا در مراحل مختلف با طرح پرسش‌های گوناگون و به شکلی کاملآ نامحسوس، اطلاعات محرمانه‌ افراد را به دست آورده و در فرصتی مناسب از آن ها سوءاستفاده می‌کنند.

وی در پایان از مردم خواست: پیش ازاقدام به خریدهای اینترنتی از فروشگاه‌های الکترونیکی از تجربه‌ دوستان و آشنایان نزدیک استفاده کرده و از فروشگاه‌هایی خرید کنند که سابقه‌ی ارایه‌ خدمات مطمئن و مطلوب دارند و هیچ گاه اطلاعات محرمانه‌‌ شامل رمز دوم، شماره‌ شناسایی (cvv2)، اطلاعات کارت و حساب بانکی خود را در اختیار افراد ناشناس قرار ندهند.