دوشنبه 28 آبان 1397-23:13 کد خبر:64159

شهردار نوشهر اعلام کرد:

تکذیب تحویل شهرداری با بدهی/ وضعیت عملیات احداث نیروگاه زباله سوز اصلاً خوب نیست

شهردار نوشهر گفت: شهرداری نوشهر را با 18 میلیارد تومان سرمایه در سال 92 تحویل دادم و اسنادش نیز موجود است و در پایان مدیریت این دوره نیز با تمهیداتی که اندیشیده شد، بدون بدهی خواهیم بود.


به گزارش خزرتیترخبر وبه نقل از فارس، علی امانی با اشاره به اینکه در دوره قبل شهرداری را بدون بدهی تحویل دادم، اظهار کرد: اگر در این‌باره شهردار بعدی اعلام کرد که شهرداری را با بدهی تحویل دادم قویاَ تکذیب می‌کنم.

وی افزود: در سال 92 شهرداری نوشهر را با 18 میلیارد تومان سرمایه تحویل دادم و اسنادش نیز موجود است و در پایان مدیریت این دوره نیز با تمهیداتی که اندیشیده شد، بدون بدهی خواهیم بود.

شهردار نوشهر درباره پروژه همافران، تصریح کرد: پرونده پروژه همافران به یک پرونده حقوقی مالی تبدیل شد و رنگ حقوقی‌اش پر رنگ‌تر از اقتصادی شده است و این بر روی پیشرفت کار عملیاتی اثر گذاشت اما ما این دو مقوله را از هم تفکیک کردیم و الان سرعت کار بالا است.

وی گفت: با اتمام پروژه همافران، شهروندان به نوشهری بودنشان افتخار خواهند کرد و این پروژه در شمال کشور مورد توجه خواهد بود.

امانی با بیان اینکه فلسفه وجودی پروژه همافران کمک به درآمد شهر است، خاطرنشان کرد: در دوره قبل، پل روگذر بهارستان با اعتبار 8 میلیارد تومان در باند وسط طراحی شد و پیمانکار آن هم مشخص شد و قرار بود از دل پروژه همافران به عنوان منبع درآمد شهری، چند پروژه از جمله همین روگذر بهارستان بیرون بیاید ولی به دلایلی گسست در آن ایجاد و از هدف دور شد ولی ما الان تلاش می‌کنیم که مجدداً به همان تفکر درآمدی از همافران برسیم هر چند معلوم نیست تا چه اندازه موفق شویم.

وی درباره آخرین روند پیشرفت احداث نیروگاه زباله‌سوز نوشهر، تصریح کرد: در جلسه قبل گفتم حال شهر نوشهر خوب نیست اما این نوید را می‌دهیم که روزهای خوب در راه است ولی الان وضعیت روند عملیات احداث نیروگاه زباله‌سوز اصلاً خوب نیست و تکالیف شهرداری برای انتقال خط برق و آب برای این نیروگاه انجام شده است و در حال حاضر هیچ تکلیفی از شهرداری در احداث زباله‌سوز وجود ندارد.

امانی با اشاره به اینکه پیمانکار قبلاَ اعلام کرده بود که 22 بهمن امسال نیروگاه زباله‌سوز افتتاح می‌شود و به بهره‌برداری می‌رسد اما با بررسی میدانی و فنی که صورت گرفت، بعید است که در این تاریخ افتتاح شود و بنابراین پیمانکار را مکلف کردیم تا زمان دقیق و بدون تأخیر افتتاح نیروگاه را به ما اعلام کند.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود به موضوع پرداخت حقوق پرسنل این شهرداری پرداخت و ابراز کرد: امروز آنقدر شهرداری‌ها حاشیه رفتند که بزرگ‌ترین دغدغه آنها پرداخت حقوق است ولی ما در شهرداری نوشهر برای سومین ماه پیاپی، حقوق تمامی پرسنل رسمی و غیررسمی را به موقع پرداخت کردیم  و با وفاق و همدلی کم نظیری که بین اعضای شورا با شهرداری نوشهر وجود دارد در آینده بدهی شهرداری نوشهر فراموش خواهد شد.

شهردار نوشهر از انجام بیشترین میزان لکه‌گیری و آسفالت در محله فردوسی خبر داد و افزود: به‌زودی خیابان فردوسی به کمربندی متصل می‌شود که در این راستا حدود 4 هزار متر زمین با کمک مردم به صورت توافقی تملک شده است.

وی با بیان اینکه در این مدت سعی کردیم شهر را نگهداری کنیم و هنوز هیچ اقدام عمرانی نکردیم اما در دستور کار ما قرار دارد، اذعان کرد: برخی شهرداری‌ها لایروبی را جز فعالیت عمرانی تلقی می‌کنند در حالی که این یک کار خدماتی است.

امانی با اشاره به اینکه نگاه عادلانه در توزیع خدمات به شهر در برنامه ما قرار دارد، اظهار کرد: در تدارک ایجاد پارکومتر جهت جایگزین کردن آن به جای پارکبان در سطح نوشهر هستیم.

وی درباره برنامه‌های این شهرداری پیرامون بازآفرینی شهری عنوان کرد: نوشهر کمی دیر به این موضوع رسید ولی اولین جلسه آن طی چند روز اخیر برگزار شد اما در حال حاضر تنها پروژه بازآفرینی شهری نوشهر همان دیواره حفاظتی در خیابان امام موسی صدر است که باید ببینیم اگر پیمانکار نمی‌تواند کار را پیش ببرد به فکر پیمانکار جدید باشیم.

شهردار نوشهر درباره جذب سرمایه‌گذار از سوی این شهرداری اظهار کرد: در این بخش به دنبال سرمایه‌گذارانی برای ایجاد شهربازی در ساحل سیترا و نیز در طبقه ششم پارکینگ طبقاتی به مساحت هزار متر هستیم که با سرمایه‌گذاران در حال گفت‌وگو برای توافق نهایی هستیم.

وی در پاسخ به سؤالی مبنی بر احیاء فوتبال نوشهر در سطوح بالاتر، تصریح کرد: وظیفه ذاتی شهرداری باشگاه‌داری نیست اما در نوشهر به واسطه سابقه فوتبالی نوشهر و تیم بزرگ شموشک، شهرداری نوشهر نخواست در این زمینه بی‌تفاوت باشد و بنابراین در مقاطع مختلف سعی کردیم چراغ فوتبال را روشن نگه داریم.

امانی با اشاره به اینکه برای برگزاری جشنواره سبزینه هم باید منتظر تصمیمات اعضای شورای شهر باشیم، یادآور شد: تعداد 400 لامپ برای تعویض لامپ‌های سوخته فضای شهری و نیز 12 هزار شاخه گل برای گل‌آرایی و فضای سبز خریداری کردیم و در کنار این اقدامات، تعداد 6 هزار شاخه گل هم از الان برای عیدنوروز سفارش خرید آن را دادیم.

وی در پایان به فراخوان عمومی شهرداری نوشهر برای ارائه طرح یادمان شهدای گمنام نوشهر واقع در باغ نوید این شهر، گفت: در این حوزه تعداد 45 طرح پیشنهادی برای یادمان شهدای گمنام به دست ما رسید که به بخش داوری ارسال شد.