چهارشنبه 30 آبان 1397-11:34 کد خبر:64195

این روزها بحث ماندن و یا راندن شهردار نکا!

پوست خربزه شورا برای شهردار مردمی نکا !؟

این روزها بحث ماندن و یا راندن، شهردار نکا به بحث اول این شهر مبدل شده است وعده ای از اعضای شورای شهر که تنها به منافع شخصی می اندیشند ، خواستار برکناری شهردار نکا می باشند.


به گزارش خزرتیترخبر و به نقل از تابناک، این روزها بحث ماندن و یا راندن! احمدی شهردار زحمتکش و مردمی نکا به بحث اول این شهر مبدل شده است .

در حالی که بیشتر مردم این شهر به خاطر خدمات شایان توجه احمدی خواهان ابقا این فرد می باشند ، عده ای از اعضای شورای شهر که تنها به منافع شخصی می اندیشند ، خواستار برکناری شهردار نکا می باشند.

براساس این گزارش، چهارمین جلسه پی‌درپی شورای اسلامی شهر، یکشنبه  ۲۷ آبان نکا با غیبت هماهنگ و تکراری سه عضو آن همراه شد تا شورا بدون توجه به غیبت این نفرات جلسه خود ار برگزار کرده و صورت جلسه را برای ارسال به هیئت حل اختلاف مازندران به فرماندار ارجاع دهد.

در جلسه روز یکشنبه شورای اسلامی شهر نکا برای بررسی استعفای شهردار این شهر با توجه به غیبت مجدد سه عضو این شورا بدون حضور اعضای غایب برگزار شد.

درحالی که گمانه‌زنی‌ها از حضور اکثریت دو سوم اعضای شورای شهر نکا در این جلسه حکایت داشت و بنابر دلایلی شورا تصمیم به برگزاری غیرعلنی بودن جلسه گرفته بود نیز رکورد غیبت هماهنگ سه عضو شورا به عدد چهار رسید تا برای چهارمین مرتبه متوالی به صورت سازماندهی شده نسبت به از رسمیت انداختن جلسات شورا توسط اعضای آن اقدام شود!؟

این اقدام که اگر نگوییم در عمر مجموعه شوراهای شهر نکا سابقه نداشته حداقل به یقین می‌توان گفت حتی به تعداد انگشتان یک دست نیز وقوع آن بی‌سابقه بوده سبب شد تا شورا مجبور به برگزاری جلسه با شرکت چهار نفر از اعضای خود شود و صورتجلسه را برای ارسال به هیئت حل اختلاف استان ارجاع دهد.

این در شرایطی است که تقریباً قصد اجرای آبستراکسیون این سه عضو برای از رسمیت انداختن جلسات شورا و عدم توان این نهاد برای برگزاری جلسه بررسی موضوع تعیین شده در مدت زمان قانونی 10 روز پس از اعلام رأی هیئت انطباق مسجل شده و این درحالی است که بنابر نظر کارشناسان حقوقی و سیاسی قانون راهکارهایی را برای اکثریت شورا در قبال اقدام اقلیت در چنین شرایطی مشخص ساخته است.

ظاهرا در این جلسه نظر خود را صورتجلسه و برای فرماندار شهرستان ارسال کرده و درخواست شده که این موضوع برای هیئت حل اختلاف استان ارسال شود چراکه شورای شهر نکا بر روی نظر خود درمورد استعفای شهردار همچنان باقی است.

شورا برای عملی ساختن هدف خود راه‌های مختلفی را در نظر گرفته که اگر این روند به نتیجه نرسد نیز راهکارهای جایگزین دیده شده، البته این افراد نیز هرچه زمان را تأخیر بی‌اندازند جز اینکه به مردم ضرر برسانند کار دیگری نمی‌توانند بکنند.

رئیس شورای اسلامی شهر نکا گفت: تشخیص اکثریت شورا بر این است که این فرد باید از شهرداری نکا برود.

برابر مستندات، شهردار نکا در تاریخ 7/7/97 استعفای خود را کتباً به غلام آرست رییس شورای شهر نکا تقدیم کرد و ایشان در 17/7/97 این نامه را در دفتر شورا ثبت و علنی کرد،آرست از افرادی بود که برای انتصاب شهردار تلاش داشت، اما در مواجه با استعفای شهردار هیچ سوالی نکرد و هرگز تماسی با شهردار نگرفت و جویای علت این اقدام نشد.

موضوع استعفای شهردار نهایتاً در 2/8/97 در جلسه علنی شورای شهر مطرح شد و چهار نفر هم‌قسم شدند تا موضوع را از راه دیگری بررسی کنند و نهایتاً تا برکناری شهردار به این پرونده خاتمه دهند، از آنجا که استعفا پس از 10 روز ثبت و مدت قانونی آن گذشته بود بنابراین عملاً محل قانونی نداشت و گزینه پذیرش استعفای شهردار باید وارد فاز جدید در کمیته‌های مربوطه می شد.

اما سوال مهم این است که چرا رییس و نایب رییس شورا حتی یکبار در این مدت از شهردار توضیح نخواستند و هیچ تماسی با او نگرفتند؟ همین موضوع این شائبه را ممکن است بوجود آورد که آنها به دنبال مسائل شخصی و اغراض فردی و زیاده‌خواهی بودند و چیزی به نام مردم و حقوق مردم در میان نیست.

پرسش از شورای شهر نکا این است که چرا علیرغم درخواست های چندباره شهردار برای برگزاری جلسه، آنهااین درخواست را نپذیرفتند؟

تا اینکه شورا سناریوی حذف شهردار را طور دیگری ادامه داد؛ شورای شهر نکا از آغاز فعالیت خود حتی یک جلسه با خبرنگاران برگزار نکرد بلکه در برابر آنها جبهه گرفت، آنها قول داده بودند برای روز خبرنگار یعنی مردادماه جلسه‌ای در شورا برگزار شود اما چنین نشد تا اینکه در روز 23 آبانماه جهت بررسی موضوع استعفای شهردار و به گفته آنها تنویر افکار عمومی نشستی را با اصحاب رسانه تشکیل دادند.

جلسه حدود چهار ساعته همراه با ضیافت ناهار به نیت اموات! برگزار شد آنهم با حرف‌های همیشگی و بی محتوا و فریادها ی کودکانه علی داد نایب رییس شورا که خود را فردی حقوقی و باسواد می‌داند و سرو صداهای نه چندان عجیب غلام آرست که!

ای کاش یک نفر از اهالی شهر در این جلسه حضور داشت تا ببیند و به مردم بگوید که گیس و گیس‌کشی بر سر صندلی شورا تا چه اندازه بوده است و شهردار قرار است قربانی چه اهدافی شود؟!

* دادگاه، بدون متهم!

اگر قرار است شخصی به نام مهدی احمدی مورد محاکمه قرار بگیرد؛ آیا نباید در جلسه حضور داشته باشد، فردی که آماده پاسخگویی و شفاف‌سازی بود چرا به جلسه دعوت نمی‎شود؟

چرا شورای شهر نخواست شهردار را دعوت کند و در حضور اصحاب رسانه برای تنویر افکار عمومی از او بپرسد دلیل استعفایش چه بوده است و چرا در فلان موضوع فلان تصمیم را گرفته است و جواب چراها را جویا می‌شدند.

چرا شورای اسلامی که بر پایه «وامرهم شورا بینهم» نهاده شده است، خبری از شور و مشورت در آن نیست، چرا خودسری و کینه‌توزی و فردگرایی و غرض‌ورزی و چرا عدم شفاف‌سازی!

آقایان و بانوان شورای شهر نکا! راستش را بگویید چند نقطه ضعف از همکار خود را مستند نگه داشته‌اید؟ در گوشی‌ها، در فکرها، در میزها و فایل‌های اتاق کار شما چه اسنادی است که باید افشا کنید تا آبروها بریزید و نفع ببرید، چه اسنادی است که نباید افشا کنید تا صندلی خود را نگاه داشته و در پی تمنیات خود باشید؟!

*دلیل ماندن شهردار

اما به‌راستی علت ماندن آقای شهردار پس از استعفا چه بود؟! احمدی در پاسخ به این سوال می گوید: با بزرگان شهر مشورت کردم و آنها خواستند تا بمانم و مهمترین دلیل من این بود که مردم از کارم رضایت دارند و افکار عمومی خواستار ادامه خدمت شهردار هستند، هر چند هنوز خیلی از مردم شهر نمی دانند شهردار استعفا داده بود و عده‌ای از او خواستند تا استعفای خود را پس بگیرد.

او همچنین خواست تا به شایعات پایان دهد و حقانیت خود را بر اینکه آمده است تا برای خدمت به مردم شهر نیکان آستین‎هایش را بالا بزند، اثبات کند.

سید مهدی احمدی شهردار نکا فعالیت های چشمگیری را در طول مدت کوتاه مسئولیت خود در این سمت دارا می باشد که نسبت به شهرداران گذشته ی نکا در ۴۰ سال اخیر بی سابقه می باشد.

وی پس از مهدی عبوری شهردار ساری، جزو بهترین شهرداران حال حاضر در استان مازندران محسوب می شود.

احمدی طوری توانسته در طول یک سال خدمت، رضایت شهروندان را به فعالیت هایش جلب نماید که او را به عنوان اسطوره ی تکرارناپذیر بدانند.

سید مهدی احمدی فعالیت های مهمی را در طول مدت کوتاه مسئولیت خود در این سمت دارا می باشد .

به برخی از عملکردهای وی در طول این مدت کوتاه اشاره می کنیم:

*تملک و بازگشایی بلوار آزادگان(۳۰ متری)

*احداث چهارراه نارنجباغ

*بازسازی دریای مروارید

*پروژه رودخانه نکا:1-سد لاستیکی با پیگیری های مکرر شب عید آبگیری می شود 2-تکلیف املاک و ابنیه در دست ستاد بحران و فرمانداری مشخص شد 3-پیگیری زمین چهارراه جهت ایجاد برج 4-مشخص شدن حریم و بستر و تحویل به شهرداری در قالب تفاهم نامه

*انتقال یکشنبه بازار به جمعه بازار

*بازسازی ساختمان شهرداری و ساختمان شورا و محوطه ی شهرداری

*بازسازی و زیباسازی نمازخانه شهرداری

*اجرای طرح تکریم ارباب رجوع در شهرداری

*برگزاری جشنواره بزرگ تمشک: 1-تمشک نماد گردشگری شهر 2-نصب المان تمشک 3-رونمایی از مربای تمشک ۴_کار ثبت ملی تمشک به نام نکا در حال انجام است.

*پروژه آرامستان شامل:1-زیباسازی 2-دیوارکشی 3-نمای ورودی 4-انتقال غسالخانه به بالا در حال انجام است.

*اجرای طرح پارک جنگلی قرمرض:1-شهربازی کودکان 2- نصب آلاچیق 3-سرویس بهداشتی و نمازخانه 4-ساختمان اداری و نگهبانی5-آبشار پارک و .... 6-مجتمع خدماتی و تفریحی

*طرح تفکیک زباله از مبدأ در حال انجام است

*مرکز دفن زباله شهرداری ساماندهی شد و مرکز نمونه در استان معرفی شد

*خیابان جدید شاه عباسی در حال بلوار شدن و نورپردازی است

*تابلوهای زائد شهر جمع آوری گردید و طرح ساماندهی تابلوهای شهر تهیه و در حال اجرا است

*رنگ آمیزی پل های عابر پیاده

*اجرای طرح جامع مبلمان شهری به تصویب کمیته زیباسازی رسید

*برنامه پنج ساله و چشم انداز ۲۰ ساله توسعه شهر نکا در حال تدوین است

*بازنگری مغایرت های طرح تفصیلی و به تصویب رسیدن بعد از چندین سال

*طرح ممیزی املاک و ابنیه بعد از چندسال وقفه در حال انجام است

*نصب المان های ویژه مناسبتی در شهر

*سایت کارخانه آسفالت که تا پایان سال بهره برداری می شود، شامل:

1-باسکول 2-کارگاه بلوک زنی 3-کارگاه موزائیک سازی 4-کارگاه سنگ شکن 5-کارخانه آسفالت 6-بچینگ و تولید بتن

*نورپردازی شهر شامل:

1-بلوار نورانی مرکز شهر 2-نورپردازی خیابان انقلاب 3-نورپردازی ورودی غربی و ورودی شرقی شهر 4-نورپردازی خیابان علمیه 5-نورپردازی جاده زاغمرز و پل زاغمرز

*اجرای طرح پیاده روسازی شروع شد که شامل:1-خیابان انقلاب از مسجد توفیق تا میدان جانبازان 2-پیاده روسازی خیابان شهرداری 3-پیاده روسازی خیابان علمیه 4-پیاده روسازی خیابان انقلاب و ...

*طرح بازسازی کمربندی:

1-رنگ آمیزی و نورپردازی زیرگذر گلبستان 2-رنگ آمیزی و نورپردازی زیرگذر قلعه سر 3-رنگ آمیزی و نورپردازی زیرگذر اومال 4-رنگ آمیزی و نورپردازی خیابان جنب دادگستری و بیمارستان 5-نصب پرچم ها روی پل ها و رنگ آمیزی پل ها 6-زیباسازی سازه های بتنی در ورودی های شهر 7-نصب المان در کمربندی 8-تجهیز فضای سبز در بلوار و کمربندی

*ساماندهی ورودی غربی شهر:

1-بازسازی و احیای چشمه بادو (ولیجی محله) 2-نصب و ساخت دروازه شهر 3-اجرای طرح جامع مبلمان در ضلع شمالی و جنوبی ورودی شهر 4-اجرای کانال هدایت آبهای سطحی

*تهیه نقشه و طرح برای احداث بزرگترین مجتمع تفریحی-توریستی همراه با احداث شهربازی در زمین ۲۷ هکتاری ورودی شهر که سرمایه گذار آن هم مشخص گردید

*بازدید از شهر به صورت دسته جمعی و بطور مرتب هفته ای یکبار

*تشکیل جلسات منظم و مرتب ماهانه اداری با حضور معاونین و مدیران

*تشکیل کارگروه ها، کمیته ها و کمیسیون ها به طور مرتب

*پیگیری خلع ید پارک نارنجباغ و واگذاری آن به بخش خصوصی در آینده نزدیک

*مشارکت جدی شهردار در امور فرهنگی شهر:

1-با مسجد جامع و سایر مساجد شهر 2-با مصلی 3-با حوزه های علمیه 4-با مدارس و موسسات فرهنگی-قرآنی

*مشارکت جدی شهرداری در امر ورزش:

1-جذب قهرمان المپیک در شهرداری 2-راه اندازی لیگ دسته اول والیبال شهر 3-بازسازی پیست دوومیدانی زمین چمن کمک به هیات های ورزشی

*تجهیز اداره به سیستم مداربسته و دوربین

*راه اندازی بیسیم برای شهرداری

*راه اندازی پایش تصویری شهر:

1-تهیه دوربین از استانداری 2-آماده نمودن اتاق مونیتورینگ

*نصب پل عابر پیاده شهدای گمنام

*آسفالت بیش از ۳۰ کوچه از ۸۸ کوچه خاکی شهر

*لایروبی کل کانال ها و نهرهای آب شهر

*در حوزه مالی

۱-تراز مالی شهرداری بعد از ۲ سال در پایان سال ۹۶ مثبت شد.

۲-بودجه ۲۵ میلیارد تومان بود که تنها ۱۰ میلیارد تومان در هفت ماهه اول تحقق پیدا کرد.

۳-پرداخت بیش از ۷ میلیارد تومان بده کاری شهرداری در پایان سال.

4-دریافت حقوق توسط پرسنل شهرداری از ابتدا تا به امروز (یعنی ۱۲ ماه تمام) اول هر ماه حقوق و نداشتن شهرداری حتی یک ریال حقوق و مزایای معوقه.

۵-پرداخت شدن اقساط بانک پرسنل، بیمه آنان و مالیات که حدود ۷ ماه بود.

6-بودجه سال ۹۷ شهرداری ۳۵ میلیارد معین شد که در ۷ ماهه اول حدود ۱۷ میلیارد تومان تحقق یافت.

7-مطالبات شهرداری در حال وصول است، میزان مطالبات شهرداری بیشتر از بدهی های آن است. شهرداری حدود ۲۵ میلیارد تومان مطالبه و حدود ۱۵ میلیارد تومان بدهی دارد.

8-تقلیل بدهی شرکت های تابعه شهرداری به بیمه از ۷ ماه به ۳ ماه.

9-بیش از ۲ میلیارد تومان از مطالبات شهرداری از دارایی، از محل ارزش افزوده در حال پیگیری و وصول است.