دوشنبه 12 آذر 1397-10:33 کد خبر:64406

مدیرکل روابط عمومی استانداری مازندران خبر داد:

تائید دستگیری یکی از مدیران کل مازندران توسط سربازان گمنان امام زمان/تکمیلی

مدیرکل روابط عمومی استانداری مازندران گفت: بازداشت یکی از مدیران کل تائید شده اما نام و مسئولیت مدیر اعلام نشده است و رسانه ها از گمانه زنی پرهیز کنند.


به گزارش خزرتیترخبر و به نقل از عبارت، یکی از مدیران کل دستگاه های اجرایی مازندران توسط سربازارن گمنان امام زمان دستگیر شده و براساس اخبار رسیده هم اکنون در بازداشت به سر می برد.

گفته شده او در یکی از ادارات شهرستانی خود بازداشت شده است.

براساس این گزارش:ازدلیل دستگیری این مدیرکل هنوز اطلاعاتی در دست نیست اما به نظر می رسد ردپای تخلفات مالی در این پرونده وجود دارد.

احمد مظفری، مدیرکل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری مازندران در همین رابطه گفت: با سوالی که از نهادهای امنیتی پرسیدیم دستگیری یکی از مدیران کل استان تائید شده است.

وی در پاسخ به این سوال که نام این و دستگاه مطبوع وی چیست گفت: فعلا نامی از این مدیر و مسئولیت او برده نشده است و هنوز پرونده در مرحله تحقیقات و بررسی است.

مدیرکل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری مازندران از رسانه ها خواست از گمانه زنی پرهیز کنند و افزود: از همه فعالان عرصه رسانه می خواهیم به اخبار حاشیه ای و خارج از منابع رسمی توجه نکنند و تنها اخبار موثق و تائید شده را منتشر نمایند.

*دستگیری شبکه زمین‌خواریِ دولتی در غرب مازندران توسط سربازان گمنام امام زمان عج

براساس این گزارش،به همت ماموران اداره‌ کل اطلاعات استان مازندران، یک شبکه بزرگ زمین‌خواری دولتی در غرب استان افشا و دستگیر شدند.

اتهام اعضای این شبکه، شراکت در تصرف اراضی‌ملی و منابع طبیعی و تسهیل روند تصرف‌ها و قانونی جلوه دادن تخلف‌ها در این حوزه بوده است.

همچنین گفته شده، برخی تخلف‌ها و زمین‌خواری‌ها در حوزه "۱۰هکتاری‌ها" رخ داده است.

گفته می‌شود این شبکه که در راس آن‌ها برخی مسئولان طراز اول منابع طبیعی مازندران( نوشهر)هستند با تلاش ماموران اداره کل اطلاعات استان مازندران و اداره اطلاعات شهرستان نوشهر دستگیر شده‌اند.

به دنبال ارسال گزارش‌های متعدد از زمین‌خواری، مرتع‌خواری، ساحل‌خواری و دیگر تصرفات اراضی ملی در شهرستان‌های غرب مازندران به سازمان جنگل‌ها و عدم توجه روسای جدید و البته پیگیری برخی از مدیران این سازمان با همراهی همه‌جانبه ماموران اداره کل اطلاعات استان، برخی مدیران ارشد منابع طبیعی مازندران (نوشهر) دستگیر شدند.

دستگیری افراد دیگری از جمله برخی مسئولان اداره حقوقی اداره کل منابع طبیعی مازندران (نوشهر) و روسای اداره حقوقی و  شورای‌شهر یکی از شهرهای کوچک در غرب مازندران نیز گزارش شده است.

خبرها حاکی است که این شبکه زمین‌خواری و  رشوه‌خواری، سال‌هاست بدون گذاشتن ردی از خود کار می‌کند و به طور بسیار زیرکانه، اراضی ملی را خرید وفروش می‌کند.

فعالان و دلسوزان حوزه منابع طبیعی بارها نسبت به تخلف‌های این مدیران، هشدارهای لازم را به مدیران "سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری" کشور داده بودند، اما واکنشی از آن‌سو دریافت نشد تا اینکه بالاخره با ورود دستگاه‌های امنیتی به موضوع، منجر به دستگیری متهمان شد.