سه شنبه 27 آذر 1397-23:14 کد خبر:64629

رئیس اتحادیه میوه و تره‌بار مرکز مازندران اعلام کرد:

قیمت میوه‌های یلدایی در مازندران/ گشت‌های ویژه برای کنترل قیمت

رئیس اتحادیه میوه و تره‌بار مرکز مازندران گفت: از روز 26 آذر به مدت سه روز تا 28 آذر ماه امسال گشت‌های ویژه را برای کنترل قیمت در دستور کار خود دارند.


به گزارش خزرتیترخبر و به نقل از فارس، باتوجه به در پیش بودن یلدا و دورهمی‌‌های خانوادگی مردم مازندران نیز به دنبال این هستند از خوردنی‌های که مخصوص این شب است را در سفره‌های خود بگنجانند.

ازجمله خوراکی‌ها میوه‌هایی ازجمله انار، ازگیل و هندوانه است و باتوجه به افزایش آجیل مردم بیشتر به این سمت سوق می‌یابند.

رئیس اتحادیه میوه و تره‌بار مرکز مازندران گفت: قیمت امروز میوه ازجمله موز 11هزار، ازگیل 7تا 8هزار، انار شیراز 6 تا 7هزار، هندوانه از 2هزار و 500 تا 4هزار، خیار یزدی 4هزار، گلابی 10هزار، گوجه 3هزار، سیب‌زمینی 2هزار و 700، پیاز سفید 2هزار و 500 و سیب سفید و قرمز 6هزار و 500 تومان است.

امیرحسین فخرآوران افزود: همچنین قیمت هندوانه انباری نیز یک‌هزار و 500 تومان است که طرفدار زیادی ندارد.

وی در پاسخ به سؤال خبرنگار ما درباره تفاوت زیاد قیمت میوه در بازار با میدان میوه و تره‌بار، تصریح کرد: در این زمینه بازرسان اتحادیه میدان میوه و تره‌بار به همراه بازرسان صنعت، معدن و تجارت مازندران از روز گذشته 26 آذر به مدت سه روز تا 28 آذر ماه امسال گشت‌های ویژه را برای کنترل قیمت در دستور کار خود دارند.

رئیس اتحادیه میوه و تره‌بار مرکز مازندران با اشاره به اینکه میوه به میزان کافی در بازار موجود است و کمبودی در این زمینه نداریم، گفت: مردم نیز درصورت مشاهده افزایش قیمت و یا سایر موارد می‌توانند به مراکز صنعت، معدن و تجارت و تعزیرات حکومتی اطلاع دهند تا مورد رسیدگی قرار گیرد، میوه با افزایش 25 تا 30 درصد در اختیار مردم قرار می‌گیرد اگر بیش از این بود تخلف محسوب می‌شود.