دوشنبه 17 دی 1397-10:22 کد خبر:65018

انتقاد روزنامه نگار مازندارنی از سکوت استاندار:

استاندار مواضع خود را در خصوص انتقال آب دریای خزر شفاف سازی کند

استاندار مازندران مواضع خود را در خصوص انتقال آب دریای خزر شفاف سازی کند ، چرا که سکوت استاندار، این شائبه را تقویت نموده است که شاید مدیریت ارشد استان موافق این طرح است .


به گزارش خزرتیترخبر، روزنامه نگارباسابقه مازندرانی خواستار شفاف سازی مواضع استاندار در خصوص مسئله انتقال آب دریای خزر به استان سمنان شد.

«کوروش غفاری چراتی» با اشاره به وعده رئیس جمهور به همشهریانش درباره انتقال آب دریای خزر گفت: براساس اعلام نظر تمامی کارشناسان غیردولتی و دانشگاهی ،انتقال آب دریای خزر به سمنان دارای آثار مخرب زیست محیطی برای استانهای شمالی است و این مسئله بارها در اظهارات نمایندگان استانهای شمالی و کارشناسان غیردولتی  موردتاکید قرارگرفته است.

وی افزود: با این وجود سکوت استاندار مازندران در این زمینه ، این شائبه را تقویت نموده است که شاید مدیریت ارشداستان موافق این طرح است .

وی افزود: انتظار قاطبه مردم استان از نماینده عالی دولت دراستان آن است که منافع مردم را فدای ملاحظات سیاسی نکند و بصورت کاملا شفاف نظر خود را در این خصوص اعلام نماید.

غفاری چراتی گفت:ادامه سکوت استاندار در باره این موضوع،قطعا تقویت کننده بسیاری از شائبه ها و شایعه ها خواهد بود که به سود هیچکس نخواهد بود.

این فعال رسانه ای گفت:آنچه مسلم است زیست بوم استان مازندران  در پیوستگی کامل با اکوسیستم دریای خزر تعریف می شود و اساسا هویت بخشی به اقلیم مازندران متاثر از موجودیت گستره آبی دریای خزر است که هم اکنون بواسطه مسئولیت ناپذیری مدیران شهری ، استانی  و کشوری از چالشهای زیست محیطی عدیده ای رنج می برد.

این روزنامه نگار تصریح کرد: مازندران در بسیاری از جهات قربانی بده بستانهای سیاسی و البته غیرعلمی  در سطوح مختلف بوده است و یکی از مهمترین دلائل توسعه نیافتگی این استان مستعد  را نیز  باید در همین چالش بررسی نمود.

وی افزود: شهروندان استان انتظاردارند مقامات استان  بیش از آنکه به ملاحظات سیاسی کوتاه مدت  ناشی از جایگاه  اداری خویش بیاندیشند به فکر منافع درازمدت ساکنان این خطه مظلوم باشند که نه از دلار 7تومانی نصیبی شایسته برده اند و نه از نفت 120 دلاری!

غفاری چراتی خاطرنشان کرد: مسئله انتقال آب دریای خزر برای آینده استانهای شمالی مسئله ای حیاتی است و هرگز نمی توان در پرتو  نگاه سیاسی و پوپولیستی به آن نگریست.

وی گفت: از همه مقامات ارشد استان و صاحبان تریبون به خصوص از استاندارمازندران انتظار می رود بصورت جدی و شفاف به این مسئله ورود پیداکند و در دفاع از منافع عمومی استان از شهروندان عقب نماند.