سه شنبه 18 دی 1397-16:32 کد خبر:65055

مدیر پروژه بازسازی مسجد جامع ساری خبر داد:

پیشرفت 30 درصدی بازسازی مسجد جامع ساری/ برای تکمیل 17 میلیارد تومان اعتبار نیازمندیم

مدیر پروژه بازسازی مسجد جامع ساری گفت: تاکنون نزدیک به 30 درصد از کار انجام شده است که بر اساس برآورد، حدود 3 میلیارد تومان هزینه برای آن صرف شده است.


به گزارش خزرتیترخبر و به نقل از بلاغ،مهدی ایزدی در خصوص آخرین اقدامات صورت گرفته در بازسازی مسجد جامع ساری اظهار کرد: در بدو کار و پس از آتش‌سوزی مسجد، وظیفه ما برآورد خسارت وارده و فراهم‌آوردن مقدمات اولیه برای پیمانکار بود که در ادامه بررسی طرح بازسازی نیز در دستور کاری ما قرار گرفت.

وی افزود: ما طرح موجودی که وجود داشت را به‌روز کردیم؛ اما در خصوص تاسیسات طرحی وجود نداشت و ما در این خصوص، از بهترین سیستم‌های روز دنیا بهره گرفتیم که مورد تایید نیز قرار گرفت که در دست اجرا قرار دارد.

مدیر پروژه بازسازی مسجد جامع ساری خاطرنشان کرد: طبق تصمیمات انجام گرفته مقرر شد نقشه طرح تأسیسات مسجد آورده شود که در جلسه اخیر، یک مرحله کار انجام شد و مابقی تصمیمات به جلسه بعدی کشیده شد.

ایزدی ادامه داد: در این جلسه بنا شد تا اگر دستگاه‌های متولی پای کار بیایند و تأمین اعتبارات لازم جهت بازسازی و مرمت مسجد صورت گیرد؛ این پروژه در تابستان سال آینده به اتمام برسد.

وی در خصوص میزان انجام کار انجام شده طی گذشت تقریبا 6 ماه از حادثه آتش‌سوزی، پاسخ داد: تاکنون نزدیک به 30 درصد از کار انجام شده است که بر اساس برآورد، حدود 3 میلیارد تومان هزینه برای آن صرف شده است.

مدیر پروژه بازسازی مسجد جامع ساری متذکر شد:تاکنون عملیات استحکام بخشی انجام شد، گنبد و مناره‌ها انجام شد و هم اکنون در حال، تکمیل دیواره‌های ضلع غربی و جنوبی هستیم.

ایزدی در ادامه با بیان اینکه در کنار کار تکمیل دیواره‌ها، کار چوبی سرسازی قسمت جنوبی مسجد نیز در حال انجام است که امیدواریم تا قبل از سال جدید، کار قسمت جنوبی مسجد به پایان برسد.

وی با بیان اینکه اتمام پروژه بازسازی مسجد جامع ساری 17 میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد؛ گفت: اگر اعتبارات ریالی لازم تأمین و تخصیص یابد، پیش‌بینی می‌کنیم این پروژه در تابستان سال 98 به بهره‌برداری برسد که این امر نیازمند حمایت تمام مسئولان شهرستانی، استانی و ملی است.

گفتنی است مسجد جامع ساری، کهن‌ترین مسجد دیار علویان در 21 تیر ماه سال جاری به طور کامل طعمه حریق شد که با همت مسئولان استانی و مردم ولایی در حال مرمت و بازسازی است.