سه شنبه 18 دی 1397-18:56 کد خبر:65062

با گذشت 9 سال از تبدیل عباس‌آباد به شهرستان:

عباس‌آباد تنها نام یک شهرستان را یدک می‌کشد/ طی مسافت 20 کیلومتری برای گرفتن یک امضاء!

فرماندار عباس آباد گفت:با وجود گذشت نزدیک به 10 سال از قرار گرفتن عباس‌آباد در تقسیمات شهری استان اما بسیاری از ادارت در این شهرستان استقرار پیدا نکرده‌اند.


به گزارش خزرتیترخبر و به نقل از بلاغ، نزدیک به 9 سال از تبدیل عباس‌آباد در تنکابن به شهرستان می‌گذرد؛ ولی استقرار ادارات در این شهر با وجود وعده‌های مسئولان، به کندی صورت می‌گیرد و علی‌رغم تلاش‌های بسیار زیادی که در این زمینه صورت گرفته است، ادارات مستقل در این شهر مستقر نشده است.

بر اساس این گزارش، هم اکنون مردم این شهر برای انجام برخی از کارهای کوچک خود ناچارند با طی مسافت 20 کیلومتر به تنکابن مراجعه کنند که این مراجعات وقت و هزینه زیادی را از مردم در این منطقه می‌گیرد.

در حالی‌كه یکی از نشانه‌های استقلال نسبی یک شهر، استقرار ادارات یا دست کم استقرار نمایندگی ادارات مختلف در آن است؛ اما اکنون پس از گذشت چندين سال از تأسیس شهر عباس‌آباد، زیر ساخت‌های اساسی برای استقرار ادارات و یا نمایندگی‌ها ایجاد نشده است.

باوجود اینکه مردم این بخش انتظار داشتند که با تبدیل عباس‌آباد به شهرستان و استقرار ادارات و ارائه خدمات اداری روزمره توسط این ادارات، گوشه‌ای از مشکلات خود را مرتفع ببینند یا حداقل برای حل کوچکترین کاری که باعث صرف وقت و هزینه‌های زیادی است به شهرهای اطراف به‌ویژه تنکابن مراجعه نکنند، اما همچنان مشکلات آنان مرتفع نشده است و استقرار ادارات و یا نمایندگی‌هاشان در این شهرستان، دارای وضعیت مطلوب و در خور یک شهرستان نیست و تنها عباس‌آباد در این خصوص، نام یک شهرستان را یدک می‌کشد.

جواد اصلانی فرماندار عباس آباد در این‌باره به خبرنگار ما می‌گوید: از مهمترین مشکلات شهرستان عباس‌آباد می‌توان به وضعیت نامطلوب کمربندی‌های این شهرستان و نیز عدم استقرار ادارات در این شهرستان اشاره کرد که موجب مشکلات عدیده‌ای برای اهالی این شهر شده است.

وی افزود: با وجود گذشت نزدیک به 10 سال از قرار گرفتن عباس‌آباد در تقسیمات شهری استان اما بسیاری از ادارت در این شهرستان استقرار پیدا نکرده‌اند.

به گفته فرماندار عباس‌آباد ، اندک ادارات موجود نیز غالبا به‌صورت نمایندگی در حال فعالیت هستند و این خلأ موجب شده است تا مردم مجبور باشند جهت انجام کارهای اداری خود به تنکابن مراجعه کنند.

اصلانی ابراز امیدواری کرد با توجه ویژه مسئولان استانی و نیز مدیران دستگاه‌های دولتی، استقرار ادارات در عباس‌آباد با سرعت بیشتری اتفاق بیفتد تا دیگر مردم ناچار نباشند برای انجام امور اداری به شهرهای اطراف مراجعه کنند.

شهرستان عباس‌آباد در 28 کیلومتری غرب چالوس و به فاصله 24 کیلومتر از تنکابن در مسیر راه چالوس - رامسر واقع شده است.