چهارشنبه 19 دی 1397-14:24 کد خبر:65082

دادستان عمومی و انقلاب مرکز مازندران خبر داد:

مقابله با کوه‌خواری در محور هراز/ 2 معدن در آمل تعطیل شد

دادستان عمومی مازندران گفت: هدف حل کردن مشکلات زیست محیطی است و تاکنون در حوزه نظارت بر محیط زیست و همچنین کوه‌خواری در محور جاده هزار ضعیف عمل شده است.


به گزارش خزرتیترخبر و به نقل از فارس،سیدیونس حسینی‌عالمی در بازدید از معادن محور هراز به هدف از نظارت و بازرسی بر معادن اشاره و اظهار کرد:با توجه به دستور رئیس کل دادگستری استان مازندران مبنی بر نظارت هر چه بیشتر بر عملکرد معادن، بنده به عنوان دادستان عمومی و انقلاب اسلامی مرکز استان مازندران و رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان، کارشناسان اداره محیط زیست و مدیران اداره منابع طبیعی مازندران از معادن بازدید کردیم.

وی افزود:از دلایل نظارت و بازرسی معادن می‌توان به عدم رعایت به قوانین زیست محیطی، نداشتن مجوزهای مربوط، قرار گرفتن در بستر رودخانه و برداشت‌های غیرقانونی توسط معادن اشاره کرد.

دادستان عمومی و انقلاب مازندران با اعلام اینکه تاکنون از 5 تا ۶ مورد معدن بازدید کردیم، اظهار کرد: از این تعداد دو معدن را تعطیل کرده و به دو معدن تاکید کردیم که بنابر مهلت مقرر، عملکرد و نحوه کار را شفاف‌سازی کرده و نحوه برداشت را اعلام کرده و تا مدت ۶ ماه کار را تعطیل کند و عملکرد بقیه معادن در حال پیگیری است و این نظارت متوقف نمی‌شود تا جایی که همه قانونمند عمل کنند که این موضوع هم به نفع محیط زیست و هم به نفع مردم است.

این مسئول با تأکید بر اینکه برای دادستانی حفظ محیط زیست مازندران در اولویت قرار دارد، گفت: هدف حل کردن مشکلات زیست محیطی است و ما بر این باوریم که تاکنون در حوزه نظارت بر محیط زیست و همچنین کوه‌خواری در محور جاده هزار ضعیف عمل شده، حضور ما بیانگر نظارت جدی و مصمم است.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه راهکار موثر برای از بین بردن گرد و غبار ناشی از کوه خواری در محور هزار چیست، اظهار کرد:معادنی که از نظر عملکرد بر طبق معیارهای زیست محیطی درست عمل نکنند شناسایی شده و تعطیل خواهند شد، برای دادستانی و مدیران اجرایی بحث محیط زیست چه انسانی و چه حیوانی با اهمیت بوده و عملکرد نشان دهنده حساسیت است.