سه شنبه 16 بهمن 1397-13:45 کد خبر:65643

با ورود و پیگیری دادستانی رامسر انجام شد:

حل مشکل رهاسازی فاضلاب‌های خانگی در رامسر/سرپرست شهرداری تفهیم اتهام شد

حسب دریافت گزارش‌های مردمی در خصوص رها کردن فاضلاب خانگی در منطقه‌ای از شهر رامسر و دستور رئیس کل دادگستری مازندران برای پیگیری موضوع، نسبت به مسدودسازی لوله‌های فاضلاب اقدام شد.


به گزارش خزرتیترخبر و به نقل از بلاغ، حسب دریافت گزارش‌های مردمی و اطلاعات دریافتی در خصوص رها کردن فاضلاب خانگی در منطقه‌ای از شهر رامسر و متعاقباً دستور رئیس کل دادگستری استان مازندران برای پیگیری موضوع، اقدامات لازم در این خصوص از سوی دادستانی شهرستان رامسر انجام شد.

 بر اساس این گزارش، به لحاظ اهمیت محیط زیست و سلامت و بهداشت عمومی پیگیری لازم توسط دادستانی انجام گرفت و با ارجاع پرونده به بازپرسی و صدور دستور قضایی لازم، نسبت به مسدودسازی لوله‌های فاضلاب توسط ماموران شهرداری و با حضور نمایندگان محیط زیست و شبکه بهداشت اقدام شد.

گفتنی است همچنین با توجه به مشکل شیب کوچه مذکور و بالا بودن آب‌های سطحی و درخواست اهالی، معاینه محل توسط بازپرس با حضور سرپرست شهرداری و نماینده محیط زیست صورت گرفت؛ ضمن اینکه مراتب به شهرداری جهت اجرای وظایف قانونی و ایجاد کانال و هدایت آب‌های سطحی مطابق ماده 55 قانون شهرداری‌ها ابلاغ شده است.

این گزارش حاکی است علیه شهرداری نیز اعلام جرم شده و سرپرست شهرداری به اتهام عدم اجرای وظایف قانونی و تهدید علیه بهداشت عمومی تفهیم اتهام شد.

 لازم به ذکر است با توجه به دغدغه دادستانی راجع به محیط زیست، پرونده مذکور و موضوع ادعای متقاضی در حال رسیدگی است؛ ضمناً چندی پیش نیز، کشتارگاه کتالم رامسر به دلیل آلایندگی زیست محیطی تعطیل شد.

گفتنی است نبود سیستم فاضلاب شهری و همچنین دفن زباله در جنگل، دو چالش مهم شهرستان رامسر است و تاکنون در دو نوبت علیه شهرداری رامسر اعلام جرم شده است.