دوشنبه 6 اسفند 1397-16:28 کد خبر:66052

دستگیری کلاهبردار ۹ میلیاردی در شرق مازندران/ اجرای طرح پاکسازي مناطق آلوده در ساري

جانشین فرمانده انتظامی مازندران گفت: کلاهبردار حرفه‌ای ۹ میلیاردی در شهرستان بهشهر دستگیر شد.


به گزارش خزرتیترخبر و به نقل از پایگاه خبری پلیس، حسن مفخمی شهرستانی جانشین فرمانده انتظامی مازندران، گفت: در پی کسب خبری مبنی بر کلاهبرداری از برخی از شهروندان و کسبه‌ها در شهرستان‌های بهشهر، ساری، موضوع در دستور کار فرماندهی انتظامی شهرستان بهشهر قرار گرفت.

وی افزود: در اجرای این ماموریت، ماموران پلیس آگاهی و کلانتری ۱۲ بهشهر با انجام اقدامات اطلاعاتی متهم را شناسایی کردند.

مفخمی گفت: متهم با معرفی خود به عنوان نماینده پخش یکی از شرکت‌های پخش کالا و جلب اعتماد برخی از شهرندان با ارائه گردش مالی بالا، آنان را تشویق به سرمایه گذاری در این شرکت با سود بالا می‌کرد.

جانشین فرمانده انتظامی مازندران افزود: متهم که در مرحله اول با پرداخت سود بالا اعتماد ۱۳ نفر از کسبه‌ها و شهروندان را به خود جلب کرده بود با تطمیع آنان از هرکدام مبلغی در حدود یک میلیارد ریال دریافت کرده و متواری شد.

وی گفت: پس از هماهنگی‌های قضائی ماموران پلیس آگاهی بهشهر با همکاری ماموران کلانتری ۱۲ آن شهرستان با انجام اقدامات اطلاعاتی، متهم را شناسایی کرده و در عملیاتی ضربتی وی را دستگیر کردند.

مفخمی افزود: متهم در بازجویی‌های به عمل آمده تاکنون به کلاهبرداری از مالباختگان در مجموع به مبلغ ۹ میلیارد ریال اعتراف کرد و در حکمی از سوی مرجع قضائی روانه زندان شد.

جانشین فرمانده انتظامی مازندران با بیان این که کلاهبرداران و افراد فرصت طلب معمولا با ظاهری آراسته و با قدرت بیان فوق العاده طعمه‌های خود را انتخاب می‌کنند، به متصدیان شرکت‌ها و موسسات تجاری و تولیدی توصیه کرد: برای پیشگیری از سوء استفاده افراد فرصت طلب و سودجو، از اعتماد به افراد ناشناس خودداری کنند.

اجرای طرح پاکسازي مناطق آلوده در ساري

به گزارش خزرتیترخبر،فرماندهی انتظامی شهرستان ساری ازدستگیری 5 سارق سابقه دار و کشف یک میلیارد و 350 ریالی اموال مسروقه در طرح ارتقاء امنيت اجتماعي و پاکسازي نقاط آلوده این شهرستان خبر داد.

براساس این گزارش، ناصر علی صفر پور با اعلام اين خبر، افزود: به منظور پاکسازي نقاط آلوده و مقابله با تهيه و توزيع کنندگان موادمخدر،سارقان،مجرمان سابقه دار، طرح عملياتي ارتقاء امنیت اجتماعی در مناطق آلوده و جرم‌خيز شهر ساري به اجرا در آمد.

وي افزود:در اجراي اين طرح مأموران انتظامي شهرستان ساری با هماهنگي قضائي، در عملياتي ضربتي با حضور در يکي از مناطق آلوده و جرم خيز این شهرستان،45 راس گوسفند سرقتی،3 دستگاه دوچرخه،7 دستگاه تلویزیون،6 دستگاه دوربین مدار بسته ،7 دستگاه رایانه،2 دستگاه کولر اسپیلت،2 دستگاه یخچال ولوازم و تجهیزات خانگی و مقادیر قابل توجه دیگری اموال سرقتی کشف کردند.

صفر پور با اشاره به اجراي موفقيت‌ آميز اين طرح ، عنوان داشت: در اين طرح 5 متهم به سرقت از سارقان سابقه دار و فروشندگان مواد مخدر شناسايي و دستگير شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان ساری در پايان ضمن قدردانی از همکاري خوب مردم با پليس، اظهار داشت: هدف از اجراي طرح ارتقاء امنيت اجتماعي و پاکسازي مناطق آلوده، ايجاد امنيت پايدار و آسايش و آرامش براي مردم است.