دوشنبه 20 اسفند 1397-16:31 کد خبر:66322

در جلسه ستاد اجرایی خدمات سفر مازندران چه گذشت:

از تغییر معاون اجرایی ستاد خدمات سفر تا نظر استاندار درباره کنسرت

در جلسه ستاد اجرایی خدمات سفر مازندران، استاندار معاونت اجرایی خدمات سفر مازندران را که سال‌های گذشته به عهده معاون عمرانی بود را در اختیار معاون سیاسی امنیتی قرار داد.


به گزارش خزرتیترخبر و به نقل از فارس، جلسه کارگروه ستاد اجرایی خدمات سفر مازندران ویژه نوروز ۹۸ با حضور ولی تیموری،معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور و رئیس ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر با تغییر معاونت اجرایی ستاد مازندران همراه بود؛ رویه سال‌های گذشته تغییر کرده و این مسئولیت را از معاون عمرانی به معاون سیاسی امنیتی استاندار مازندران محول کرده‌اند.

احمد حسین زادگان استاندار مازندران در این جلسه با اعلام اینکه فرمانداران در شهرستان‌ها مسئول ستاد اجرایی خدمات سفر هستند، گفت: به‌ دلیل اینکه معاون سیاسی امنیتی به‌ صورت مستقیم با فرمانداران در ارتباط بوده، بهتر است این رویه در سال جاری تغییر کند و معاون عمرانی در قالب کمیته‌های دیگر در کنار معاون سیاسی امنیتی مشغول فعالیت باشد.

* دغدغه انتقال مصدومان

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران دغدغه انتقال مصدومان حوادث نوروزی را دارد، سیدعباس موسوی با اعلام اینکه در زمان ترافیک برای انتقال بیماران به ‌شدت دچار مشکل هستیم،گفت: در این بخش نیاز به همکاری بین‌بخشی داریم.

* برنامه‌ریزی برای تأمین ارزاق عمومی مردم

استاندار مازندران با اعلام اینکه مدیران صنعت، معدن و تجارت استان برنامه‌ریزی مناسبی داشته باشند که ارزاق عمومی به اندازه کافی وجود داشته باشد، گفت: علاوه بر تأمین نیازمندی‌ها نظارت‌ها در این بخش باید تقویت شود.

وی با اشاره به توزیع بیش از ۱۷۰ تن در روزهای عادی افزود: این موضوع در غرب استان با حساسیت ویژه‌ای پیگیری شود.

* ارشاد مازندران و دغدغه برنامه‌های فرهنگی

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران به ‌صورت کلی نسبت به تشریح برنامه‌های این اداره‌کل اشاره کرد و از تهیه و توزیع مجله ویژه گردشگری در استان خبر داد.

برگزاری کنسرت‌های متعدد از دیگر برنامه‌های پیش‌بینی‌شده در این ایام بوده که حسین‌زادگان استاندار مازندران اعلام کرد با توجه به حساسیتی که نسبت به این کلمه وجود دارد، پیشنهاد می‌‌کنم تا نام کنسرت تغییر کند.

یکی از حضار پیشنهاد  داد که به جای واژه کنسرت از کلمه موسیقی در صحنه استفاده شود.

البته استاندار مازندران در ارتباط با برگزاری کنسرت نظر دیگری هم دارد.

* زمان توزیع سیب و پرتقال

دغدغه تنظیم بازار و تأمین نیازهای مردم به سیب و پرتقال توسط حسین اصغرزاده معاون نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران مطرح شد.

وی گفت: سیب و پرتقال تنظیم بازاری از فردا در سطح استان مازندران توزیع می‌شود.

اصغرزاده با اعلام اینکه بر اساس برنامه‌ریزی انجام‌شده، بیش از ۶۰۰ تن سیب و ۵۰۰ تن پرتقال در سطح استان مازندران توزیع می‌شود، تصریح کرد: در ۵۹ نقطه استان مازندران پیش‌بینی شده است که این اقلام توزیع شود.

* پیش‌فروش بلیط‌های نوروزی مازندران

مدیرکل حمل و نقل و نگهداری راه‌های مازندران با اعلام اینکه ۱۰ درصد از ترددهای کل کشور ایام نوروز در مازندران انجام می‌شود، گفت: مازندران از استان‌های پرتردد کشور است.

احمدآفرین محمدزاده با اعلام اینکه پیش‌فروش بلیط‌های نوروزی مازندران شروع شده است، گفت: از ۱۵ اسفندماه فروش حضوری هم شروع شده است.

وی در ارتباط با کاهش تصادفات و دغدغه‌های کنترل نظارت تصویری بیان کرد: دوربین‌های پلاک‌خوان در سطح جاده‌ها فعال است و نه‌تنها سرعت لحظه‌ای بلکه میانگین سرعت در سطح محورها هم در نظر گرفته می‌شود.

* جلوگیری از اتلاف وقت مردم

استاندار مازندران خواستار برنامه‌ریزی برای جلوگیری از اتلاف وقت مردم در سطح محورهای ورودی استان مازندران شد و گفت: اگر به ناچار این اتفاق افتاد باید با برنامه‌ریزی مناسب تلاش شود که مسافران در محورها خدمات مناسب دریافت کنند.

* گردشگری تخصصی

در ادامه ولی تیموری معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور و رئیس ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر اظهار کرد: اگر خدمات مناسبی ایجاد می‌کنیم در قبال سفر منافع مناسبی نصیب استان‌ها می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: در استان مازندران از گردشگر انبوه عبور کرده و به سمت گردشگری تخصصی حرکت کنیم.