چهارشنبه 22 اسفند 1397-14:6 کد خبر:66359

پلیس راهور مازندران، پیشقدم در ارائه خدمات به مردم نسبت به دستگاه های دیگر:

کاهش تصادفات در سال 97 نسبت به مدت مشابه سال قبل

رئیس پلیس راهور مازندران گفت: آمار تصادفات و مصدومین در سال 97 نسبت به سال 96  کاهش داشته است.


به گزارش خزرتیترخبر،مهدی باقری در جلسه هم اندیشی دستگاه ها و سازمان های انتظامی و امدادی در طرح نوروزی،افزود: در استان مازندران بالغ بر 179 نقطه حادثه خیز وجود دارد که 25 درصد از تصادفات در این مناطق رخ می دهد.

وی با بیان اینکه در سال 97، در معابر شهری 134 نفر فوتی داشته ایم اظهار داشت: این تعداد نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش داشته است.

باقری با بیان اینکه تعداد 3هزار و 998 نفر مجروحین تصادفات داشته ایم، تصریح کرد: 44 درصد متوفیان طرح نوروزی سال جاری در مازندران مربوط به عابرین پیاده، 44 درصد مربوط به سرنشینان و 13 درصد نیز مربوط به راکبین موتور سیکلت بوده است.

رئیس پلیس راهور مازندران همچنین اعلام کرد: تصادفات تا مبلغ 7 میلیون و300 هزار تومان نیاز به ارائه کروکی ندارد اما اعلام نموده ایم که کارشناسان راهنمایی و رانندگی در صحنه تصادف حاضر شده و نسبت به دادن کروکی به دو طرف تصادف اقدام نماید.

در ادامه این نشست، نیازی معاون هماهنگ کننده ناجای مازندران افزود: با توجه به افزایش جمعیت و همچنین افزایش خودروها، خوشبختانه درمازندران با کاهش آمار تصادفات و مصدومان روبه رو بوده ایم، که این امر با تلاش مضاعف پلیس راهور مازندران و همچنین دیگر دستگاه ها اتفاق افتاده است.

وی با بیان اینکه مردم در چهارشنبه آخر سال، با ماموران ناجا همکاری لازم را نمایند، اظهار داشت:علی رغم سنتی بودن مراسم چهارشنبه سوری و اینکه فردای چهارشنبه سوری عید می باشد،لازم است مردم بیشتر از سال های قبل مواظب باشند.

نیازی با بیان اینکه دستگاه های عضو ستاد تسهیلات سفر، بیشتر و هماهنگ تر با هم فعالیت نمایند، اظهار داشت: دستگاه ها نباید با کم کاری های خود باعث به وجود آمدن معضلات امنیتی شوند.

معاون هماهنگ کننده ناجای مازندران همچنین تصریح کرد:رزمایش ستاد تسهیلات سفر ناجا و دیگر دستگاه ها به زودی برگزار خواهد شد.

نیازی با اعلام اینکه تمام نیروهای ناجا، پلیس راهور و پلیس راه با آمادگی کامل در خدمت مردم می باشند تصریح کرد:از مردم انتظار داریم که همکاری لازم را با مامورین داشته باشند تا شاهد کمترین مشکلات، معضلات و حوادث باشیم.