پنجشنبه 15 فروردين 1398-19:33 کد خبر:66691

سرپرست آب و فاضلاب شهری مازندران خبر داد:

خسارت ۴۵ میلیارد تومانی سیل به تأسیسات آب شرب مازندران

سرپرست آب و فاضلاب شهری مازندران گفت: دو سیل اخیر ۴۵ میلیارد تومان خسارت به تأسیسات آب شرب شهری و روستایی مازندران وارد کرده است.


به گزارش خزرتیترخبر و به نقل از روابط عمومی آبفاشهری مازندران ، مجید عبداللهی درباره وضعیت آب شرب استان مازندران اظهار کرد: برخی مشکلات در سیل قبل از سال داشتیم که با تلاش‌ها و پیگیری‌های انجام‌شده برطرف شده است.

وی در ارتباط با سیل ۱۲ فروردین‌ماه سال جاری تصریح کرد: با شروع سیل خسارت زیادی به تاسیسات آب و فاضلاب شهری و روستایی در شهرستان‌های نور، چالوس، آمل و سوادکوه وارد شده است.

سرپرست آب و فاضلاب شهری مازندران با اعلام اینکه بخشی از خطوط انتقال به‌دلیل رانش‌ها تخریب شده است، تصریح کرد: بیشترین قطعی آب را سیل دوم در شهرهای زیرآب، شیرگاه و پل سفید داشتیم که امروز این دو شهر با رفع اتفاقات و جایگزینی منابع تأمین، رفع شده است.

این مسئول با عنوان اینکه مدیریت توزیع در سطح استان اعمال شده و ذخیره آب کافی در اختیار داشتیم، اضافه کرد: مشکل آب شرب زیرآب حل شده و به نقطه پایداری رسیدیم.

عبداللهی درباره مشکلات آب شرب بابل و در برخی نقاط ساری بیان کرد: تحویل منابع تأمین آب این دو شهر با آب منطقه‌ای است، در بابل برداشت از سطح سد داشتیم که مشکلی نداریم، در ساری با سیل اخیر کدورت افزایش پیدا کرده که با چاه‌های جایگزین نیازمندی‌ها را رفع کردیم.

وی اضافه کرد: ۳۰۰ لیتر در ثانیه آب شرب ساری را با استفاده از چاه‌های جایگزین تامین کرده و آب منطقه‌ای استان قول داده که ۲۰۰ لیتر در ثانیه مورد نیاز را به ما تحویل دهد.

سرپرست آب و فاضلاب شهری مازندران میزان خسارت به تأسیسات آبرسانی استان مازندران را ۱۵ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان برای آب و فاضلاب شهری و در بخش روستایی ۱۸ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان و میزان خسارت سیل ۱۲ فروردین‌ماه سال جاری در دست بررسی است اما پیش‌بینی می‌کنیم بیش از ۱۱ میلیارد تومان در بخش شهری خسارت وارد شده است.

این مسئول ادامه داد:  دو سیل اخیر ۴۵ میلیارد تومان خسارت به تأسیسات آب شرب شهری و روستایی مازندران وارد کرده است.

عبداللهی در پاسخ به این سؤال چرا تأسیسات شما در مسیرهای سیل‌گذر است، گفت: حجم سیل بسیار سنگین بوده اما توجه کنید آنچه را که مربوط به ما بوده، مشکلی نداشتیم اما کدورت آب در اختیار مجموعه ما نبوده است.