يکشنبه 18 فروردين 1398-9:16 کد خبر:66725

رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری ساری اعلام کرد:

امداد رسانی به سه هزار و 596 حادثه طی سال 97

رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری ساری گفت: امداد رسانی در سه هزار و 596 حادثه در سال 97 از اقدامات این سازمان بوده که این امر نسبت به مدت مشابه در سال 96، 20 درصد افزایش داشته است.


به گزارش خزرتیترخبر و به نقل از روابط عمومی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری مرکز استان، سید حمید هاشمی رئیس این سازمان آتش نشاني ساري با اعلام امداد رساني به سه هزار و 596 حادثه طی سال 97 و نیز قدردانی از  تلاش شبانه روزی آتش نشانان در راستای خدمت رسانی به شهروندان  اظهار داشت: آتش نشانان شهرداری مرکز استان طی یکسال گذشته ، یک هزار و 701 مورد عملیات اطفای حریق و یک هزار و 895 مورد عملیات امداد ونجات انجام داده اند که نسبت به مدت مشابه در سال 96، 20 درصد افزایش داشته است.

وی تصريح كرد: اين سازمان به 994 حادثه در خارج از محدوده شهري و  دو هزار و 602 حادثه در محدوده شهری امدادرسانی داشته است.

هاشمی با اشاره به اعزام  سه هزار و 960 خودروی آتش نشانی به همراه 12 هزار و 264 مامور آتش نشان به محل حادثه طی سال 97، خاطر نشان كرد: در عمليات هاي امدادي آتش نشانان طی این مدت ، 843 نفر از شهروندان و هموطنانمان از حوادث نجات يافتند.

رییس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری ساری ، خسارت هاي ناشي از حوادث را مورد توجه قرار داد و گفت در این حوادث سال گذشته 365 نفر مصدوم و 36 نیز نفر جان باختند.

هاشمی ادامه داد: بر اساس گزارش کارشناسان بیشترین عملیات اطفای حریق آتش نشانان مربوط به اطفای آتش سوزی ها در معابر و گذرگاه ها، اماکن مسکونی و اماکن فضای سبز و کشاورزی بوده و همچنین آمار امداد رسانی به حوادث آسانسور و تصادف و واژگونی خودرو در صدر آمار عملیات امداد و نجات این سازمان قرار دارد.

وی  بيشترين علت آتش سوزي هاي سال گذشته در ساري را ناشي از عدم رعایت موارد ایمنی و سوختن مواد جامد سوز با عاملیت انسانی، استفاده از کبریت و ته سیگار و الكتريسيته عنوان کرد و اظهار داشت: امداد رساني به حوادث تصادفات جاده ای ،حمله و مزاحمت حيوانات وحشي ، حوادث آسانسور ، سقوط درخت، محبوس شدن در اماكن و بسته شدن درب ، گير كردن حلقه انگشتري ، آبگرفتگي و نشت آب ، گير كردن خودرو ، سقوط اشيا ، سقوط از ارتفاع، نشت گاز ، سقوط در چاه، گير كردن اعضاي بدن ، حوادث غرق شدگي ، ريزش سقف و آوار از جمله حوادثي است که طي سال گذشته توسط آتش نشانان سازمان آتش نشاني ساري امداد رساني شد.

رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری ساری از بازدید ایمنی کارشناسان سازمان از 4 هزار و 824  واحد اماکن مختلف شهر ساری خبر داد و افزود: طی سال گذشته کارشناسان اداره پیشگیری و خدمات ایمنی آتش نشانی در مجموع از سه هزار و 666 واحد مسکونی ، 761 واحد تجاری و 397 واحد از ادارات ، سازمان ها و کارخانجات در ساری بازدید کردند.

وی همچنین به عملکرد این سازمان در بخش آموزش اشاره کرده و گفت: اداره آموزش این سازمان طی سال گذشته 43 هزار و 485  نفر ساعت آموزش را ارائه کرده  که 23 هزار و 182 نفر ساعت آن آموزش برون سازمانی برای شهروندان ، کارگران ، کارکنان ادارات ، نهاد ها، سازمان ها ،رانندگان تاکسی شهری، مشترکین سرا های تداوم و دانش آموزان در مقاطع مختلف تحصیلی و 20 هزار و 303 نفر ساعت دیگر آموزش درون سازمانی برای کارکنان و آتش نشانان بوده است.

هاشمی ادامه داد: در سال گذشته 58 مانور با هدف بالابردن توان عملیاتی آتش نشانان و سایر نیرو های امدادی، ارزیابی عملکرد دستگاه های عمل کننده و تست تجهیزات امدادی اجرایی  شد.

وي ضمن تقدیر و تشکر از تلاش بی وقفه کارشناسان سازمان و مشاركت شهروندان در جهت تحقق شهر ايمن و پیشگیری از حوادث، گفت: این سازمان برای آموزش و مشاوره در زمینه خدمات ایمنی و آتش نشانی آمادگی داشته  و شهروندان می توانند با مراجعه حضوری و یا تماس با شماره 33260140 از زمان بندی آموزش و مشاوره ایمنی بهره مند گردند.

رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری ساری در پایان ضمن تاکید بر رعایت تمامی موارد ایمنی از سوی شهروندان ، از آنان خواست در زمان بروز حوادث ضمن حفظ خونسردی با شماره 125 آتش نشانی تماس گرفته و آدرس دقیق و نوع حادثه را اعلام نمایند.