جمعه 6 ارديبهشت 1398-18:25 کد خبر:67073

تکلیف دندانپزشکی بیماران ایدز تا 40 روز دیگر مشخص می‌شود

معاون بهداشت و درمان دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت: تکلیف یونیت داندانپزشکی بیماران مبتلا به ایدز در مازندران تا 40 روز دیگر مشخص می‌شود.


به گزارش خزرتیترخبر و به نقل از فارس، محسن اعرابی درباره یونیت ویژه دندانپزشکی بیماران HAV مثبت در مازندران با اعلام اینکه در بیمارستان رازی یونیت‌های داندانپزشکی وجود دارد، اظهار کرد: در زمان حضور رئیس دانشگاه سابق استان توافق کردیم که بیماران  HAV مثبت در این مرکز خدمات داندانپزشکی دریافت کنند.

معاون بهداشت و درمان دانشگاه علوم پزشکی مازندران خاطر نشان کرد: برای عملیاتی کردن این موضوع هم با مشکلاتی مواجه شدیم و به نتیجه مناسب نرسیدیم.

وی با اشاره به اینکه در برخی از استان‌ها دانشکده دندانپزشکی این خدمات را به بیماران HAV مثبت ارائه می‌دهد، گفت: در برخی استان‌های دیگر هم خود مسئولان بهداشت نسبت به ایجاد این یونیت اقدام کردند، در این دو آیتم هنوز به جمع‌بندی مناسبی نرسیدیم.

اعرابی اضافه کرد: اصرار همکاران ما این است که بخش درمان مصوبه موجود در دانشگاه را انجام دهد اما تاکنون انجام نداده و قول می‌دهم تا آخر خردادماه این موضوع ساماندهی شود.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مازندران خاطر نشان کرد: اما هر دندانپزشکی باید مراقبت‌های لازم در حین خدمات به بیماران را در برنامه کاری خویش قرار دهد و نظارت بر  این موضوع برعهده معاونت درمان است.

وی با اعلام اینکه دندانپزشکان موظف به ارائه خدمات بیماران HAV مثبت هستند، گفت: با وجود خوداظهاری پزشکان نسبت به ارائه خدمات اقدام نمی‌کنند.

اعرابی اضافه کرد: فرد مبتلا به HAV مثبت وقتی مشکلات خودشان را صادقانه با پزشکان در میان بگذارند و مورد پذیرش قرار نگیرند مجبور هستند به صورت ناشناس وارد مراکز دندانپزشکی شوند.

براساس اطلاعات موجود در فضای مجازی و برخی خبرگزاری‌های معتبر مسئولان دانشگاه علوم پزشکی مازندران اعلام کردند که پیش‌بینی می‌شود 3 هزار بیمار ایدزی در استان باشند که 384 نفر آنها شناسایی شدند.

بحث ایجاد یونیت ویژه داندانپزشکی برای بیماران ایدزی از موضوعی درخواستی چند بیماری اچ آی وی مثبت بوده است که در مصاحبه با خبرنگار فارس این موضوع را مطرح کرده بودند و پس از یک سال مسئولان دانشگاه علوم پزشکی قول دادند که تا 40 روز دیگر تکلیف این موضوع را روشن می‌کند.

براساس این گزارش، 40 روز پس از انتشار این خبر موضوع را از طریق محسن اعرابی معاون بهداشت و درمان دانشگاه علوم پزشکی مازندران پیگیری می‌کند.