سه شنبه 21 مرداد 1393-17:14 کد خبر:671

اخبار راه آهن شمال در یک نگاه:

عملیات نصب پل شاسی فلزی تقاطع راه آهن و جاده در ورسک

عملیات نصب پل شاسی فلزی تقاطع راه آهن  و جاده در ورسک در کمتر از 24 ساعت/برگزاری دومین دوره آموزشی فرهنگی دو روزه آموزگارلکوموتیورانان نواحی راه آهن


 

به گزارش خزرخبر و به نقل از  روابط عمومی اداره کل راه آهن شمال دومین دوره آموزشی فرهنگی دو روزه آموزگارلکوموتیورانان نواحی راه آهن در مجتمع رفاهی فرح آباد ساری برگزار شد

دومین دوره آموزشی فرهنگی دو روزه آموزگارلکوموتیورانان نواحی راه آهن با هدف افزایش تعاملات خانوادگی و انگیزش ارتقاء ایمنی ریلی با حضور قریب به 150 نفر از آموزگارلکوموتیورانان نواحی مختلف راه آهن و خانواده های آنان در مجتمع رفاهی فرح آباد ساری برگزار شد.

در مراسم افتتاحیه این دوره آموزشی که با حضور آموزگار لکوموتیورانان نواحی مختلف راه آهن و خانواده های آنان برگزار شد ، یوسف گران پاشا مدیر کل راه آهن شمال طی سخنانی با اشاره نقش آموزگار لکوموتیورانان در ایمنی راه آهن گفت : از اینکه مسئولین عالیرتبه راه آهن تصمیم به برگزاری دوره های آموزشی کارکنان به همراه خانواده هایشان نمودند بسیار جای خرسندی است و مطمئناً این دوره ها دارای اثر بخشی بالایی است.

وی افزود: همه می دانند که کار در راه آهن با توجه به اینکه یک دستگاه خدمات دهنده به عموم مردم است لذا شب و روز و تعطیلی ندارد بنابراین این مسئله ممکن است در مواقعی تاثیرات نامطلوب بر روابط خانوادگی کارکنان داشته باشد ، لذا حضور خانواده ها در این دوره های آموزشی ضمن توجه به مسائل رفاهی آنان منجر به شناخت حساسیت های شغلی و در نتیجه افزایش تعاملات خانوادگی خواهد شد.

 مدیر کل راه آهن شمال در ادامه بیان داشت : از منظر ایمنی که حرف اول و آخر راه آهن می باشد نقش آموزگار لکوموتیوران در تعلیم و آموزش اساسی راهبران قطارها بسیار مهم و اثرگذار می باشد لذا این دوره آموزشی سعی در بازتعریف و نشان دادن حساسیت این رسته شغلی از طریق کارگاههای آموزشی که بخشی از این کلاس توام با خانواده ها برگزار خواهد شد دارد.

گران پاشا با اشاره به ویژه گی خاص این دوره و حضور خانواده ها در کلاس آموزشی گفت : هدف از برگزاری این کارگاه آموزشی ضمن تبیین اهداف عمومی راه آهن و آموزش های عمومی و نشان دادن سختی کار مشاغل راه آهنی به خانواده ها در راستای افزایش تعاملات خانوادگی و سازمانی می باشد.

وی خاطر نشان کرد : آموزگار لکوموتیورانان باید هم از نظر فنی و هم از نظر رفتاری الگو باشند چرا که آموزش های آنان مستقیم با جان مردم سر و کار دارد و بروز کوچکترین اشتباهی می تواند  با بزرگترین صدمات همراه باشد.

مدیر کل راه آهن شمال در پایان بیان داشت : همه ما باید تلاش کنیم که کارمان بر اساس عشق و علاقه و انگیزه کاری و صلاحیت ها انجام شود و این مهم برای رسته آموزگار لکوموتیورانان دو چندان است.

گفتني است در دومین کارگاه آموزشی دو روزه آموزگارلکوموتیورانان نواحی راه آهن که با حضور خانواده هایشان در مجتمع رفاهی فرهنگی راه آهن در فرح آباد ساری برگزار شد ، مدت 12 ساعت کلاس آموزشی با عناوين ارتباط موثر ، روانشناسي کار و خانواده و اصول مربي گري دائر و سپس جشن بزرگ خانواده با حضور هنرمندان گروه کودک شبکه تبرستان برگزار و در مراسم اختتاميه نيز از کلیه آموزگاران قدرداني بعمل آمد.

******  

عملیات نصب پل شاسی فلزی تقاطع راه آهن  و جاده در ورسک در کمتر از 24 ساعت اجرا شد

 عملیات نصب پل شاسی فلزی تقاطع راه آهن  و جاده محور تهران شمال در منطقه ورسک در کمتر از 24 ساعت اجرا شد.  این پل به وزن تقریبی 350 تن در راستای پروژه ملی احداث باند دوم بزرگراه رودهن - فیروزکوه – قائمشهرو تقاطع آن با مسیر ریلی راه آهن شمال بوده که  درعملیات نصب این پل از روش پیشرانی استفاده شد.     

یوسف گران پاشا مدیرکل راه آهن شمال گفت :در جلساتی که باکارگروه اجرایی این پروژه برگزار شد، با توجه به شرایط خاص جغرافیایی محل تقاطع بزرگراه با راه آهن که  محل نصب این پل بوده است، قرار شد تا با یک برنامه ریزی منسجم و سازماندهی موثر تمامی نیروهای اجرایی سازمانها و نهادهای دخیل در پروژه به همراه تجهیزات لازم بسیج شوند تا کار نصب در زمانبندی مقرر انجام شود.

در این راستا اداره کل راه آهن شمال با مسدود نمودن خط و لغو حرکت قطارها در مسیر ، به مدت 24 ساعت امکان اجرای این پروژه ملی را فراهم آورد.

گران پاشا افزود : کار جمع آوری مسیر ریلی  بلافاصله پس از مسدودی خط آغاز شدو در زمان مقرر پایان یافت و پس ازجمع آوری ادوات ریلی ، عملیات خاکبرداری و تخریب اضافات میکروپایلها آغاز شد ودر ادامه اجرای کار ، عملیات پیشرانی سازه پل در مدت قریب به 15 ساعت با موفقیت کامل به اجرا در آمد.

مدیر کل راه آهن شمال با توجه به محدودیت زمانی در اجرا این پل افزود : پس از جانمایی پل شاسی فلزی که وزن آن نیز قریب به 350 تن می باشد بلافاصله عملیات خاکریزی مسیر راه آهن در پشت عرشه پل آغاز شده و در انتها نیز مراحل بالاست ریزی کف پل انجام شد وسپس ریل گذاری مجدد مسیر راه آهن به  اجرا درآمد.

مدیر کل راه آهن شمال کوهستانی بودن و نبود امکانات برای استقرار ماشین آلات سنگین در منطقه ورسک سوادکوه را علت ساخت این پل فلزی به روش پیش رانی که در نوع خود در کشور منحصر بفرد بود اعلام و تصریح کرد: بصورت میکروپایل های سه اینچ و سپرکوبی فلزی و دیواره های بتنی ، عرشه فلزی با دال بتنی و دهانه 18 متری به وزن تقریبی 350 تن از ویژگی های این پل است.

وی اضافه کرد: اجرای این عملیات در این موقعیت مکانی آن هم درکمتر از 24 ساعت ( حدود 17 ساعت ) نشان از عزم و اراده ملی همه عوامل اجرایی این پروژه دارد .

وی در پایان از همه کسانیکه برای اجرای این پروژه ملی زحمت کشیدند خصوصا کارگران تشکر کرد.