شنبه 21 ارديبهشت 1398-12:54 کد خبر:67366

فرماندار اسبق ساری اعلام کرد:

همه پلاژهای ساحلی باید از دست دولتی‌ها خارج شود

فرماندار اسبق ساری گفت: بحث رفع تصرف از سواحل مطالبه جدی است و باید همه پلاژهای ساحلی از دست دولتی‌ها خارج شود و در اختیار مردم قرار گیرد که باید اراده قوی پشت این کار باشد.


به گزارش خزرتیترخبر و به نقل از فارس، ساحل ظرفیت خدادادی و طبیعی است که باید در اختیار همه مردم قرار گیرد ولی درحال حاضر می‌بینیم قسمت بیشتر از سواحل توسط پلاژها و اماکن خصوص اداره می‌شود و تنها بخش محدودی در اختیار عامه مردم قرار می‌گیرد و از نظر مسائل بهداشتی و زیست‌محیطی تفاوت‌های بسیاری با هم دارند و می‌بینیم عملا تنها قسمت محدودی از ساحل در اختیار مردم قرار دارد و مابقی محصور شده است.

در پی اولتیماتوم دادستان مرکز مازندران در ارتباط با این مهم که سواحل مورد تصرف ادارات دولتی باید ظرف یک هفته آزادسازی شوند، وی از سوی دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان مازندران گفت: تمام سواحل مورد تصرف ادارات دولتی در استان مازندران باید ظرف مدت یک هفته آزادسازی شوند.

سید یونس حسینی عالمی با ابلاغ این موضوع به تمام نهادها و ادارات دولتی استان افزود: رفع تصرف از سواحلی که در اختیار ادارات دولتی استان مازندران هستند باید در اسرع وقت اجرایی شود.

این مقام قضایی تصریح کرد: اگر رفع تصرف سواحل طی یک هفته انجام نشد دادستانی برای رفع تصرف اقدام خواهد کرد .

وی یادآور شد: رفع تصرف سواحل دریای مازندران از ساری و از پلاژ قوه قضاییه آغاز خواهد شد.

فرماندار اسبق ساری نیز در این‌باره، اظهار کرد: آزادسازی سواحل جز قانون برنامه چهارم توسعه بود تا ساحل در اختیار مردم قرار گیرد.

محسن زارعی افزود: آغاز دولت هشتم با انجام برنامه‌ریزی اقدامات لازم در این زمینه شروع شد.

وی با اشاره به اینکه تشکیل سازمان عمران ساحل جز برنامه‌ها در این زمینه بود، تصریح کرد: این مهم در قانون تصویب شد و مقرر شد اعتبار این سازمان از محل واگذاری برخی از پلاژهای ساحلی تامین شود و درآمد حاصل شکل گیرد ولی این مهم از سوی نمایندگان شمالی مورد پیگیری قرار نگرفت و کار مسکوت ماند.

این کارشناس ارشد جامعه‌شناسی با بیان اینکه بحث آزادسازی سواحل از قوه قضاییه آغاز شود مورد استقبال قرار می‌گیرد، تصریح کرد: بحث رفع تصرف از سواحل مطالبه جدی است و باید همه پلاژهای ساحلی از دست دولتی‌ها خارج شود و در اختیار مردم قرار گیرد.

زارعی با تأکید بر اینکه باید اراده قوی پشت این کار باشد، خاطرنشان کرد: این اقدام با نظارت و سیاست‌گذاری صحیح دولت در اختیار مردم قرار گیرد.

وی یادآور شد: زمانی مردم متوجه عدالت می‌شوند که مسئولان و وزیر در میان مردم شنا کنند و ویلاها و پلاژها آزادسازی شده و دست از ما بهتران نباشد.

این کارشناس ارشد جامعه‌شناسی گفت: همچنین سواحل مازندران صدها فرصت اشتغال‌زایی برای استان‌های شمالی به همراه دارد که باید از این فرصت به بهترین نحو استفاده شود.