دوشنبه 23 ارديبهشت 1398-11:3 کد خبر:67397

دادستان نظامی مازندران ورود کرد:

وقتی دادستان نظامی استان، به سرعتگیرها، گیر قانونی می‌دهد

باخبر شدیم که دادستان نظامی مازندران به موضوع استانداردسازی سرعت‌گیرها در جاده‌های درون و برون‌شهری ورود کرده و خواستار اصلاح و بهبود وضعیت نصب سرعتگیرها شده است.


به گزارش خزرتیترخبر و به نقل از تیترامروز، در اصل نامش سرعت کاه است یعنی کاهنده سرعت، اما در ایران سرعت‌گیرش می‌نامند؛ چون اساسا به جای کاهش سرعت، باعث توقف کامل اتومبیل‌ها می‌شود.

سرعت‌گیرهای غیراستانداردی که علاوه بر وارد آوردن آسیب جدی به قطعات مهم خودرو همچون دیفرانسیل و... باعث می‌شود تا رانندگان اتومبیل‌ها به وقت عبور از روی آنها، مادر و پدر و هفتاد پشت سازندگان و نصب‌کنندگان آن، را مورد عنایت ویژه قرار دهند!

در سراسر کشورهای دنیا نصب سرعت‌گیرها و سرعت‌کاه‌ها در تمامی مکان‌های عبور و مرور شهری، به غیر پارکینگ‌ها و مراکز خرید، خلاف قانون است، چون این دو ابزار به صورت غیراستاندارد و غیرایمن موجب توقف و یا کاهش سرعت اتومبیل‌ها می‌شوند که در بعضی مواقع حتی می‌تواند منشاء بروز تصادفات و حوادث جاده‌ای شود.

به طور کلی می‌توان گفت مهم‌ترین عیب وارده به سرعتکاه توسط اکثر مخالفین تاثیر مثبت این ابزار بر کند کردن سرویس‌دهی ارگان‌های سرویس‌رسان مثل آتش نشانی یا آمبولانس است، به شکلی که موارد متعددی از فوت در اثر رسیدن آتش‌نشانی یا آمبولانس بدلیل وجود موانع فیزیکی کنترل سرعت مثل سرعتکاه گزارش شده‌اند.

و حالا باخبر شدیم که دادستان نظامی مازندران به موضوع استانداردسازی سرعت‌گیرها در جاده‌های درون و برون‌شهری ورود کرده و در نامه‌ای به مدیرکل حمل و نقل و ترافیک استان خواستار اصلاح و بهبود وضعیت نصب سرعتگیرها در جاده‌های استان شد.

رحیمی در این ارتباط با بیان اینکه نصب سرعتگیر برای آرام‌سازی ترافیک، ایمن‌سازی جاده‌ها و پیشگیری از وقوع تصادف در مناطق مسکونی است، افزود: با توجه به شرایط رانندگی می‌تواند عامل کنترل سرعت باشد، اما احداث آن دارای ضوابطی است که اگر رعایت نشود صدمات آن بیش از مزایای آن خواهد بود.

به هر حال امیدواریم بعد از این ورود هرچند دیرهنگام دادستان نظامی مازندران، شاهد تغییرات و اصلاحات گسترده در بخش وسیعی از سرعت‌گیرها باشیم.