يکشنبه 5 خرداد 1398-18:10 کد خبر:67523

مدیرکل پزشکی قانونی مازندران اعلام کرد:

میزان نزاع در مازندران کاهش یافته است

مدیرکل پزشکی قانونی مازندران، آمار معاینات انجام شده ناشی از نزاع را در فروردین ماه در استان را 1895 نفر اعلام کرد و گفت: این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل یک درصد کاهش داشت.


به گزارش خزرتیترخبر و به نقل از روابط عمومی پزشکی قانونی مازندران، علی عباسی با اشاره به انجام 1895 معاینه انجام شده در فروردین ماه و افزایش دو درصدی نزاع در مردان و کاهش شش درصدی در زنان تصریح کرد: از این تعداد ذکر شده هزار ۲۵۸ نفر مرد و مابقی زن هستند.

وی افزود: بر اساس این گزارش بیشترین نزاع به ترتیب مربوط به شهرهای ساری ومیاندرود با ۴۰۲، بابل با ۲۲۹و آمل با ۱۷۷ نفر و کمترین موارد نزاع در شهر عباس آباد با ۱۳ نفر بوده است.

مدیر کل پزشکی قانونی استان مازندران با تاکید بر اینکه نزاع و درگیری بیشترین دلیل مراجعه افراد به مراکز پزشکی قانونی است، تصریح کرد: بخش قابل توجهی از افراد به دنبال وقوع نزاع و درگیری از طرف مراجع قضائی و انتظامی به مراکز پزشکی قانونی ارجاع می‌شود که بر اساس نوع و میزان آسیب دیدگی با توجه به قانون مجازات اسلامی برای آنان گواهی صادر می‌شود.

این مقام اجرایی استان یکی از دلایل بالا بودن آمار نزاع را پایین بودن سطح تحمل افراد در جامعه دانست و گفت: می‌توان با آموزش مهارت‌های زندگی به خصوص در سنین پایین میزان تحمل افراد را در شرایط استرس بالا برد تا افراد به جای درگیری فیزیکی، با بحث، گفتگو و تفاهم مشکلات را حل و فصل کنند.