جمعه 10 خرداد 1398-20:23 کد خبر:67548

آیا باد موافق برای احیای بزرگترین شرکت صنایع چوب و کاغذ خاورمیانه وزیدن خواهد گرفت؟!

عزم راسخ استاندار برای برداشتن چوب از لای چرخ‌های شرکت صنایع چوب و کاغذ مازندران

کارخانه چوب و کاغذ مازندران، به عنوان بزرگترین کارخانه خاورمیانه شناخته می‌شود، اما نفس‌های این کارخانه بزرگ تولید چوب و کاغذ مدتی‌ست به شماره افتاده و در انتظار سرنوشتی نامعلوم است.


به گزارش خزرتیترخبر و به نقل از تیترامروز، صنایع چوب و کاغذ مازندران، به عنوان بزرگترین کارخانه چوب و کاغذ خاورمیانه شناخته می‌شود.

سالیان درازی‌ست که انتشار دود سپید از دودکش‌های این کارخانه با بوی تند کاغذ، خبر از حیات و به گردش درآمدن چرخ‌های تولید این شرکت بزرگ صنایع چوب و کاغذ می‌دهد و سال‌هاست که نان بسیاری از کارگران و سرپرستان خانوار از لای همین کاغذهای کاهی مرغوب درمی‌آید.

اما نفس‌های این کارخانه بزرگ تولید چوب و کاغذ مدتی‌ست به دلیل آنچه که اجرای طرح تنفسش در سال‌های اخیر خوانده‌اند، به شماره افتاده و کارگرانش بی‌تاب و بی‌خواب، در انتظار سرنوشتی نامعلوم مانده‌اند که آنان را بسوی خود فرامی‌خواند!

البته تا به حال به دلیل تاکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر حمایت از کالای ایرانی و رونق تولید طی دو سال گذشته و توصیه‌های اکید استانداران سابق و فعلی مازندران مبنی بر زنده و سرپانگهداشتن این کارخانه قدیمی، خدا را شکر همچنان روزنی از امید را برای احیای این کارخانه باقی گذاشته است چنانکه در همین روز گذشته احمد حسین زادگان، استاندار مازندران در جلسه ستاد رفع موانع تولید استان که در یکی از شهرکهای صنعتی جویبار برگزار شده بود دستور داد: صنایع چوب و کاغذ مازندران در هیچ شرایطی نباید تعطیل شود.

استاندار مازندران در این باره گفت: در حال حاضر بیش از دو هزار نفر در شرکت صنایع چوب و کاغذ مازندران مشغول به فعالیت هستند و تعطیلی این واحد می‌تواند ضربه سنگینی به حوزه اقتصاد استان وارد کند، پس نباید در هیچ شرایطی تعطیل شود.

استاندار مازندران تاکید کرد: در حال حاضر صنایع چوب و کاغذ مازندران با مشکلاتی دست و پنجه نرم می‌کند که خودمان مسئول اتفاقات هستیم و باید برای رفع آن اقدامات لازم را انجام دهیم.

حسین زادگان همچنین بدهی ۴۰ میلیارد تومانی این شرکت به سازمان تامین اجتماعی را یکی از مشکلات برشمرد و توضیح داد: تامین اجتماعی باید برای حل مشکل، با این شرکت همکاری‌های لازم را به عمل آورد.

هرچند که گفته می‌شود مشکل مسدودیت حساب صنایع چوب و کاغذ توسط تامین اجتماعی هم‌اکنون با دستور استاندار محترم رفع شده، اما همچنان مشکل اصلی که نبود یا کمبود مواد اولیه برای به چرخش درآمدن چرخ‌های تولید این کارخانه است، بر سر جای خود باقی‌ست و باید دید اکنون که استاندار مازندران، عزم جزم کرده و با همه توان خود در فکر کنار زدن ابر تعطیلی بر سر بزرگ‌ترین کارخانه صنایع چوب و خاورمیانه است، اوضاع چگونه پیش خواهد رفت و آیا باد موافق از سوی جنگل برای برداشت درختان شکسته افتاده وزیدن خواهد گرفت یا نه؟