جمعه 14 تير 1398-10:57 کد خبر:67787

معاون اجتماعی انتظامی مازندران خبر داد:

۴ نفر در دریای مازندران غرق شدند

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی مازندران از غرق شدن ۴ نفر طی ۷۲ ساعت گذشته در بهشهر، بابلسر، محمودآباد و عباس آباد به علت شنا در منطقه ممنوعه و خارج از طرح ساماندهی خبر داد.


به گزارش خزرتیترخبر و به نقل از مهر، مسعود تقدیسی لاریجانی اظهار داشت: در پی کسب خبری از مرکز فوریت های پلیسی ۱۱۰ در ساعت ۹ و ۵۴ دقیقه روز دوشنبه ۱۰ تیرماه مبنی بر غرق جوانی ۱۶ ساله در دریای "بابلسر"، ماموران انتظامی سریعاً به محل حادثه عزیمت کردند.

وی افزود: ماموران با حضور در محل حادثه در بررسی های اولیه دریافتند، پسری ۱۶ ساله در پارکینگ دوم خارج از طرح سالم سازی دریا به علت شرایط بد هوا و طوفانی بودن دریا و همچنین توجه نکردن به اخطارهای ناجیان و آشنا نبودن به فنون شنا در دریا غرق شد که با تلاش گروه های امداد و نجات تاکنون جسد وی کشف نشد.

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی مازندران، اظهار داشت: در همین خصوص در ساعت ۱۰ و ۲۸ دقیقه روز سه شنبه ۱۱ تیرماه در ساحل ۱۹ شهرستان محمودآباد فردی به علت طوفانی بودن دریا و عدم توجه به هشدار ناجیان غریق در خارج از طرح سالم سازی دریا غرق شد.

تقدیسی از غرق جوانی ۲۱ ساله در شهرستان عباس آباد در ساعت یک و ۳۳ دقیقه بامداد روز چهارشنبه ۱۲ تیرماه خبر داد و افزود: برابر گزارش پلیس این جوان ساکن "کرج" در خارج از طرح "پلاژ دلفین" در حال شنا بوده که به علت آشنا نبودن به فنون شنا غرق و جسد وی با تلاش گروه های امداد و نجات کشف شد.

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی مازندران با اشاره به غرق فردی ۳۴ ساله در ساعت ۱۸و۳۶ دقیقه روز چهارشنبه ۱۲ تیرماه در بندر"امیرآباد"، اظهار داشت: این فردنیز به علت شنا در خارج از طرح سالم سازی دریا غرق شد.

تقدیسی با هشدار به مسافران و گردشگرانی که به استان مازندران سفر می کنند، گفت: شنا در دریا با شنا در استخر متفاوت است و کسانی که در دریا غرق می شوند، معمولاً افرادی هستند که تا حدودی با فنون شنا آشنایی دارند و به علت عدم رعایت نکات ایمنی و شنا در مناطق ممنوعه دچار حادثه و غرق می شوند.