جمعه 8 شهريور 1398-14:15 کد خبر:69091

وزیر ارتباطات مطرح کرد:

مهلت ۲۳ روزه برای حل مشکل مخابراتی روستاهای سیل زده

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات خواهان تسریع در رفع مشکلات ارتباطی روستاها و مناطق سیل زده مازندران شد گفت: مشکلات ارتباطی و مخابراتی روستاهای سیل زده تا ۲۳ روز دیگر باید رفع شود.


به گزارش  خزرتیترخبر و به نقل از مهر، محمد جواد آذری جهری ظهر پنجشنبه در مراسم افتتاح طرح های ارتباطی مازندران با بیان اینکه قرار است ۲۳ روز آینده روستاهایی که کابل هایشان به سرقت رفته و مشکل روستاهای سیل زده حل شود گفت: انتظار داریم طبق برنامه زمانی این مسئله حل شود.

وی ادامه داد: انتظار داریم در شرق استان و منطقه آمل، لاریجان و غیره برای حل مشکلات ارتباطی اقداماتی انجام شود و این اقدامات تاکنون عقب مانده است.

وی با بیان اینکه مشکل موبایل و مخابراتی  در برخی روستاهای سیل زده همچنان وجود دارد تصریح کرد: انشالله این مشکلات باید هرچه زودتر حل شود و مردم باید نتیجه اقدامات را ببییند.

آذری جهرمی با اشاره به وضعیت جاده چالوس گفت: مسئله ارتباطی این جاده نیازمند توجه ویژه است و حدود یک کیلومتر از مناطق پرپیچ و خم پوشش ندارد این مسیر آنتن دهی ندارد.

با حضور وزیر ارتباطات ۲۴۳ روستای استان به شبکه ملی اطلاعات متصل خواهند شد و همزمان با سفر وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از پروژه های این بخش با اعتباری بالغ بر ۱۷۵۰ میلیارد ریال رونمایی شد.

 راه اندازی ۳۳ سایت نسل دوم، بهره برداری از ۱۷۷ سایت نسل سوم و چهارم تلفن همراه، احداث یک سایت LTE، توسعه پوشش همراه در روستاها، اتصال ۲۴۳ روستا به شبکه ملی اطلاعات، برقراری رومینگ همراه اول و ایرانسل در کلیه روستاهای دارای پوشش استان، نصب و راه اندازی سیستمهای WDM نوری و ظرفیت سازی فیبرنوری FTTH، راه اندازی سوئیچ مرکزی نوری و سیستم های سوئیچ دسترسی نوری را از جمله پروژه های قابل افتتاح است.

شرکت در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی استان و سخنرانی در یادوراه شهدای روستای نیمور از توابع شهرستان نوشهر از دیگر برنامه های یک روزه وزیر ارتباطات به استان است.