سه شنبه 2 مهر 1398-15:58 کد خبر:69271

ممانعت 17 روزه مردم چهاردانگه از انتقال زباله:

ممانعت مردم برای جلوگیری از انتقال زباله به چهاردانگه ساری

ممانعت مردم برای جلوگیری از انتقال زباله به چهاردانگه ساری وارد هفدهمین روزش شد و تجمع امروز مردم با دخالت نیروهای انتظامی پایان یافت.


به گزارش خزرتیترخبر و به نقل از فارس، مخالفت مردم روستاهای منطقه چهاردانگه ساری در انتقال زباله این شهرستان به این منطقه (گوی‌چاله) وارد هفدهمین روز شده و از بامداد امروز نیروی انتظامی برای خروج مردم از منطقه وارد روستای تلمادره شدند.

در روز اولی که ممانعت برای تخلیه زباله در منطقه اِرا صورت گرفته بود، رضایی فرماندار ساری و عباسی معاون وی بین مردم حضور یافته و وعده ساخت نیروگاه زباله‌سوز را تا پایان سال جاری داده بودند. اینجا بخوانید

زباله شهرستان ساری قرار بود به مدت ۶ ماه در منطقه گوی‌چاله تا تعیین تکلیف نهایی دپو شود که اکنون به ۱۴ سال رسیده و مردم نسبت به شرایط حمل و تخلیه زباله معترض شده و خواستار پیگیری مسئولان هستند.

مدیران استانی برای رایزنی با مردم منطقه و ارائه وعده‌های تازه‌تر و تشریح آخرین اقدامات انجام‌شده برای احداث کارخانه زباله‌سوز عصر روز پنج‌شنبه هفته گذشته در محل دپو زباله ساری حضور پیدا کردند.

حسن‌نژاد معاون سیاسی امنیتی استاندار مازندران، رضایی فرماندار ساری، شهردار ساری، مدیرکل دفتر امور شهری استانداری مازندران و دیگر مسئولان استانی در جمع مردم منتقد در محل دپو زباله ساری حضور پیدا کردند.( اینجا بخوانید)

اما تجمع امروز مردم با دخالت نیروهای انتظامی پایان یافت و درگیری مختصری بین مردم و نیروهای انتظامی پیش آمد.

علیجان شمشیربند رئیس شورای اسلامی شهر ساری در جمع خبرنگاران در ارتباط با وضعیت انتقال زباله‌های‌ساری در منطقه چهاردانگه چندی پیش اظهار کرده بود: بر اساس برنامه قرار بود که زباله‌های ساری طی ۱۴ سال گذشته به صورت موقت و تنها ۶ ماه به این منطقه منتقل شود اما سال به سال عملیات انتقال زباله تمدید شده و به وضعیت فعلی رسیده است.

وی با اعلام اینکه انتقال زباله‌های ساری مشکلات جدی برای مردم و محیط زیست منطقه ایجاد کرده است، تصریح کرد: اعتراضات مردم چهاردانگه در ارتباط با انتقال زباله به حق بوده، صبرشان لبریز شده و درخواست عدم انتقال زباله این منطقه معقول است. (اینجا بخوانید)