چهارشنبه 3 مهر 1398-21:33 کد خبر:69283

با حضور مسئولان استانی و شهرستانی صورت گرفت:

معارفه دادستان عمومی و انقلاب شهرستان نوشهر

طی مراسمی با حضور مسئولان استانی و شهرستانی،دادستان عمومی و انقلاب جدید شهرستان نوشهر معرفی شد.


به گزارش خزرتیترخبر به نقل از ایرنا، دادستان عمومی و انقلاب جدید شهرستان نوشهر معرفی شد،علیپور که پیش از این در دادگستری شهرستان آمل به عنوان قاضی خدمت می کرد، جایگزین  علی اکبر علیزاده شد که به مدت ۵ سال به عنوان دادستان عمومی و انقلاب شهرستان نوشهر خدمت کرد، علیزاده به اداره کل دادگستری استان مازندران منتقل شد.

رئیس کل دادگستری مازندران روز چهارشنبه در آئین تودیع و معارفه دادستان عمومی وانقلاب نوشهر بر عزم قوه قضاییه در حفاظت از انفال عمومی به عنوان وظیفه و تکلیف تاکید کرد و گفت: با مجوز دهندگان و متعرضان به انفال عمومی در کمترین زمان برخورد خواهد شد.

محمد صادق اکبری افزود : دادستان ها به عنوان مدعی العموم وظیفه دارند از انفال عمومی همچون منابع طبیعی، جنگل، کوه، دریا و دشت و رودخانه براساس قانون صیانت کنند.

وی با اشاره به تعرض سودجویان به انفال و منابع طبیعی در مازندران برای ساخت ویلا و آپارتمان و قطع درخت و تصرف زمین های منابع طبیعی ، هشدار داد: عزم قوه قضاییه برای برخورد با متخلفان در این زمینه جدی است و برای این منظور ابلاغیه و دستورالعمل جهت مدیریت پرونده های مهم و جرایم خاص در استان تدوین شده است و بر اساس این دستور تمامی روسای دادگستری و دادستان های استان مکلف به نظارت و مدیریت بر این پرونده ها از زمان وقوع جرم تا اجرا حکم و بایگانی پرونده هستند تا رسیدگی به این پرونده ها با شتاب و دقت مناسب انجام شود.

اکبری با بیان اینکه دادگستری استان مازندران با اطاله دادرسی مواجه است، گفت : مسئولان دادگستری و قضات نیاز است که با شتاب بخشی در رسیدگی به جرایم و اجرای حکم در زمان کوتاه بتوانند علاوه بر افزایش رضایت مردم ، ارتکاب جرم را درد جامعه کاهش دهند.

وی با اشاره به جایگاه مهم دادستان ها در دستگاه قضایی اظهار داشت: دادستان ها با توجه به وظایف و اختیارات بر حوزه های مختلف در راستای ارتقای امنیت و سلامت جامعه با قاطعیت گام بردارند و با هر نوع اقدام از سوی هر فردی که موجب سلب آسایش و بر هم خوردن سلامت مردم می شود با همکاری نیروهای نظامی، امنیتی و انتظامی برخورد سریع داشته باشد.

امام جمعه نوشهر نیز در این آئین گفت: مردم توقع اجرای عدالت از دستگاه قضایی دارند که با اقدامات انجام شده از سوی رییس قوه قضایی که با عزم و اراده قوی برداشته شده شاهد افزایش رضایتمندی مردم و افزایش اعتماد مردم به نظام اسلامی هستیم.

محمد مشایخ خواستار برخورد قاطع با متعرضان به انفال عمومی، مقابله با هنجارشکنان و حفظ امنیت سرمایه گذاران در جهت توسعه و پیشرفت منطقه شد.

حمزه علیزاده ،دادستان عمومی و انقلاب نوشهر در این مراسم بر ضرورت پاسخگویی مناسب و سریع به مطالبات مردمی همراه با حفظ کرامت مراجعین و حتی مجرمین تاکید کرد و خواستار تعامل تمامی دستگاهها و نهادها و تشکل ها برای حفظ امنیت شد.

شهرستان نوشهر با جمعیت ۱۳۸ هزار نفری سالانه پذیرای میلیون ها گردشگر داخلی و خارجی است.