يکشنبه 7 مهر 1398-19:31 کد خبر:69314

رئیس اتحادیه فروشندگان مرغ و تخم‌مرغ مرکز مازندران خبر داد:

افزایش قیمت مرغ و تخم مرغ در بازار

رئیس اتحادیه فروشندگان مرغ و تخم‌مرغ مرکز مازندران از افزایش قیمت مرغ و تخم مرغ در بازار استان خبر داد و گفت: جوجه ریزی کم از سوی مرغداران موجب افزایش قیمت مرغ در بازار شده است.


به گزارش خزرتیترخبر و به نقل از بلاغ، کامران هاشمی از افزایش قیمت مرغ و تخم مرغ در بازار استان طی هفته‌های اخیر خبر داد.

وی افزود: طی روز جاری، هر کیلو مرغ با نرخ 11 هزار و 900 تومان به دست واحدهای صنفی رسید و قیمت توزیع آن در بازار حداکثر کیلویی 13 هزار و 500 تومان است.

رئیس اتحادیه صنف فروشندگان مرغ و تخم‌مرغ مرکز مازندران با بیان اینکه البته برخی از واحدهای صنفی نیز با دریافت حداقل سود، مرغ‌هایی با نرخی کمتر از نرخ مصوب 12 هزار و 900 تومانی هم توزیع می‌کنند؛ خاطرنشان کرد: افزایش قیمت جوجه و همچنین جوجه ریزی کم از سوی مرغداران موجب افزایش قیمت مرغ در بازار شده است.

هاشمی در ادامه از افزایش دو هزار تومانی هر شانه تخم مرغ در بازار استان خبر داد و گفت: قیمت هر شانه تخم‌مرغ در بازار تقریبا 16 الی 16 هزار و 500 تومان است.

گفتنی است طی اظهارات یکی از مرغداران مرکز استان، قیمت جوجه یکروزه طی هفته‌های اخیر از دو هزار و 300 تومان به دو هزار و 800 تومان و قیمت کنجاله ذرت نیز از کیلویی یک‌هزار و 600 تومان به یک‌هزار و 950 تومان رسیده است که موجب ایجاد تنش قیمتی در بازار و در نهایت افزایش قیمت مرغ و همچنین تخم مرغ شده است.