چهارشنبه 10 مهر 1398-11:20 کد خبر:69345

فرمانده انتظامی مازندران مطرح کرد:

امین بودن و هوشمندشدن مطالبه مردم از پلیس است

فرمانده انتظامی مازندران، امین بودن و هوشمند شدن را مهمترین مطالبه مردم از پلیس یاد کرد و گفت: باید نسبت به افزایش اعتماد مردم اقدام کنیم.


به گزارش خزرتیترخبر، محمود میرفیضی پیش ازظهر چهارشنبه در نشست با خبرنگاران به مناسبت هفته نیروی انتظامی با گرامیداشت یا و خاطره شهیدان دوران دفاع مقدس و شهدای ناجا از همکاری و مشارکت مردم در تولید امنیت تقدیر کرد و اظهار داشت: پلیس جمهوری اسلامی براساس دلیل ارزش های دینی و اخلاقی با شهروندان و مجرمان برخورد می کند از اینرو با دیگر پلیس ها تفاوت بسیاری دارد.

وی توجه به نقش مردم و سازمان های مردم نهاد و اقشار مختلف را در تولید امنیت بسیار مهم برشمرد و با اشاره به شعار پلیس هوشمند و امین مردم افزود: بحث هوشمندشدن پلیس از انتظارات مقام معظم رهبری و مطالبات مردمی است برای قدرتمندشدن نیروی انتظامی است.

وی با تاکید بر روزمندی و هوشمند شدن پلیس در حوزه سخت افزاری و نرم افزاری تصریح کرد: پلیس همیشه به دنبال آن بوده که نقشی در تحولات اخیر داشته باشد و تشکیل پلیس فتا ازجمله نیازهایی بود که محقق شد.

میرفیضی همچنین تشکیل پلیس امنیت اقتصادی را از دیگر نیازمندی ها برشمرد و گفت: پلیس مبتنی بر پژوهش محوری است و سعی شده به فناوری های روز برای ارتقای خدمات دهی به شهروندان دست یابیم.

فرمانده انتظامی مازندران یادآور شد: استفاده از دست افزارهای هوشمند از جمله اقداماتی بوده که صورت گرفته است و این ظرفیت توانمندی پلیس را افزایش داده است.

وی استفاده از دوربین البسه و افزایش تعامل با دستگاه قضایی را از جمله برنامه ها بیان کرد و گفت: هوشمندسازی، استفاده از فناوری و کشف جرایم سه رکن اساسی در ماموریت های پلیس است.

میرفیضی با بیان اینکه پلیس آینده پلیس افکار ساز است گفت: پلیس به سمت فراهوشمندی در حرکت است و تلاش می کند با استفاده از پتانسیل نخبگان و رسانه ها به اهداف دست یابد.

وی افزود: افزایش اعتماد مردم سبب مشارکت بیشتر مردم در تولید امنیت خواهد شد و در هفته ناجا درپی آن هستیم تا اعتماد مردم را جلب کنیم.

وی همچنین اظهار داشت: بیش از 2 تن مواد مخدر در سطح استان مازندران در سال جاری کشف شده است که نسبت به سال گذشته با رشد 21 درصدی مواجه بودیم.

 وی با اعلام اینکه 37 باند اصلی متلاشی شدند، گفت: در حوزه قاچاق و جرائم اقتصادی یکی از مشکلات اصلی استان بحث قاچاق چوب است که در سال جاری نسبت به سال گذشته 100 درصد افزایش عملکرد داشتیم.

فرمانده انتظامی مازندران خاطر نشان کرد: در حوزه تصرف اراضی نزدیک به 135 هزار متر رفع تصرف انجام شده است.

وی خاطر نشان کرد: در حوزه قاچاق کالا هزار و 25 نفر دستگیر شدند و ارزش کالای جمع آوری شده 38 میلیارد تومان استان و نسبت به سال گذشته 72 درصد افزایش دارد.

میرفیضی با اعلام اینکه بیش از هزار و 706 جرائم در فضای مجازی اتفاق افتاده است،گفت: از این جرائم 75 درصد در حوزه برداشت‌های بانکی است که راهکاری هم در این ارتباط ارائه دادیم.

وی اضافه کرد: هزار و 459 مورد از جرائم کشف شده و 259 نفر بازداشت شدند.

فرمانده انتظامی مازندران در حوزه آسیب‌های اجتماعی 5 هزار و 700 را تحت پوشش مددکاری اجتماعی قرار دادیم، افزود: 513 جلسه در حوزه جامعه هدف برنامه آموزش همگانی را در برنامه کاری داریم و افتخار پلیس این است که حافظ حفظ ارزش‌ها است.