جمعه 12 مهر 1398-18:35 کد خبر:69361

فرمانده انتظامی مازندران خبر داد:

اجرای10 طرح هوشمند پلیس در استان مازندران

فرمانده انتظامی مازندران گفت: بیش از ۱۰۰ سامانه پلیسی در خدمات‌رسانی به مردم فعال است و بیش از ۱۰ طرح هوشمند پلیس در این استان در حال اجرا است.


به گزارش خزرتیترخبر و به نقل از پایگاه خبری پلیس، سید محمود میرفیضی امروز در جمع نمازگزاران ساروی با اشاره به تقدیم بیش از 13 هزار شیهد و 21 هزار جانباز نیروی انتظامی در طول دوران انقلاب در راستای برقراری نظم و امنیت در جامعه، اظهار داشت: سهم استان ولایتمدار مازندران از این تعداد ایثارگر در عرصه نظم و امنیت، 612 شهید و 1200 جانباز است.

وی با اشاره به اینکه به برکت خون پاک شهدا، رهبری داهیانه مقام عظمای ولایت و اقتدار نیروهای مسلح، ایران اسلامی به عنوان یک جزیره امن در منطقه پرآشوب شناخته شده است، افزود:مردم، نیروهای مسلح و حکومت اسلامی سه ضلع مثلث نظام هستند که با در کنار هم بودن این سه ضلع، دشمنان نظام هیچ وقت جرأت عرض اندام ندارند.

میرفیضی با اشاره به هفته نیروی انتظامی و شعار این هفته پلیس هوشمند، امین مردم تصریح کرد: انتخاب شعار هفته نیروی انتظامی براساس پشتوانه‌های نظری و برگرفته از فرمایشات مقام معظم رهبری و انتظارات مردم از ناجا بوده است که به‌فرموده رهبری مردم نیروی انتظامی می‌خواهند، قوی، مقتدر، هوشمند و پیچیده، سالم و امین که این انتظارات مردم از نیروی انتظامی است.

فرمانده انتظامی مازندران، تصریح کرد: نیروی انتظامی سیاست هوشمندی را در دو بعد ساختاری و کارکردی اتخاذ کرده و در مأموریت‌ها و عملکرد خود پیاده سازی می‌کند که باید این رویکردها ارتقا یابد.

میرفیضی افزود: در بعد ساختاری با رصد هوشمندانه و شناخت دقیق تغییرات محیطی و اجتماعی و برآورد نیازهای امنیتی و مبتلابه جامعه، برای مثال با توجه به نفوذ اینترنت، فضای مجازی و شبکه های اجتماعی نسبت به طراحی پلیس فتا و با توجه به مشکلات و معضلات اقتصادی و جرائم مرتبط با این حوزه پلیس اقتصادی را راه اندازی کرده است.

فرمانده انتظامی مازندران با بیان اینکه بیش از 100 سامانه پلیسی در راستای خدمات‌رسانی به مردم در حال فعالیت است از راه اندازی و بکارگیری 10 سامانه هوشمند پلیس به صورت پایلوت در سطح مازندران خبر داد و افزود: راه اندازی دست افزار و سامانه برخط در ثبت تخلفات راهور، ارتباط سیستمی با دستگاه قضایی و پزشکی قانونی، دوربین البسه، کنترل و نظارت بر گشت‌های انتظامی، کنترل و نظارت بر خودروها و وسایل نقلیه عمومی از جمله این سامانه‌های هوشمند پلیس است.

میرفیضی با اشاره به اینکه بیش از 331 میلیون تردد با افزایش شش درصدی نسبت به سال گذشته از ابتدای سال جاری تاکنون در محورهای استان صورت گرفت، گفت: در شش ماه گذشته پنج هزار و 696 نفر در سوانح رانندگی استان مجروح شده و 337 نفر نیز جان باختند که در مجموع کل تصادفات استان نسبت به سال گذشته 10 درصد کاهش داشت.