دوشنبه 20 آبان 1398-13:23 کد خبر:69599

استاندار تاکید کرد :

گاز ، آب و برق کارخانه های مازندران نباید به دلیل بدهی قطع شود

استاندار مازندران در جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع استان در آمل تاکید کرد: آب و برق و گاز کارخانجات تولیدی در استان به دلیل بدهی قطع شود.


به گزارش خزرتیترخبر و به نقل از مهر، احمد حسین‌زادگان شامگاه یکشنبه در جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع استان در آمل با بیان اینکه آب و برق و گاز کارخانجات تولیدی در استان نباید قطع شود؛ افزود: شرکت های آب و برق و گاز بابت طلب‌هایی که از کارخانه‌جات تولیدی و همچنین مدارس دارند ابتدا باید با فرمانداری شهرستان هماهنگ کنند و اشتراک دریافتی این مهم بابت طلب نباید قطع شود.

استاندار مازندران با بیان اینکه تلاش ما در شرایط فعلی حفظ ظرفیت‌های موجود تا با حداقل امکانات شرکت ها را حفظ کنیم،ادامه داد: دولت در بحث دریافت مالیات از کارخانه‌های تولیدی، اختیارات اداره کل دارایی را بیشتر کرد تا در وصول مطالبات همراهی خوبی با شرکت‌ها داشته باشند.

حسین‌زادگان با اشاره به مشکلات فراروی شرکت فولادین ذوب آمل که منجر به تعطیلی این شرکت شده بود، افزود: این مجموعه با توجه به تولید قطعات خودرو برای شرکت ساپکو یک سری مطالباتی داشت که در رابطه با این موضوع جلسات متعددی در تمامی سطوح برگزار شد.

وی با بیان اینکه جلساتی مشترکی با وزارت صمت و ایران خودرو در خصوص مشکلات شرکت فولادین ذوب آمل برگزار کردیم، ادامه داد: ایران خودرو خود را بدهکار به فذا می داند و این مطالبات به زودی پرداخت خواهد شد.

حسین زادگان با اشاره به جلسات ستاد تسهیل و رفع موانع تولید برای این شرکت افزود: یک سری مصوباتی برای این شرکت در ستاد تسهیل و شورای تامین تصویب شد و این شرکت را به بدهکار به تامین اجتماعی و ادارات دیگر نمی دانیم به این دلیل مقرر شد بدهی این شرکت از ساپکو دریافت شود.

وی با بیان اینکه جلسات ستاد تسهیل به صورت هفتگی در استان تشکیل می‌شود و مشکلات تمامی واحدها بررسی می شود افزود: در این کار گروه در بعضی اوقات نیاز به ورود قوه قضائیه است که با همکاری این دستگاه مشکلات اکثر تولید کنندگان رفع و در حال انجام است‌.

جلسه کارگروه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان مازندران با موضوع بررسی مشکلات شرکت فولادین ذوب آمل در این شرکت برگزار شد و در این جلسه نیز به مشکلات یک سری از شرکت‌های تولیدی دیگر نیز رسیدگی صورت گرفت‌.