سه شنبه 5 آذر 1398-0:5 کد خبر:69646

شهردار ساری اعلام کرد:

نیروهای شهرداری ساری تعدیل نشدند/ پرداخت بدهی پیمانکاران

شهردار ساری در ارتباط با تعدیل نیرو در شهرداری گفت: اصلا تعدیل نیرو نداشتیم و کسانی که اعلام کردند که ما تعدیل شدیم نیروهایی بودند که اصلا نه قراردادی داشتند و نه اینکه کسی گفته بود وارد مجموعه بشوند.


به گزارش خزرتیترخبر و به نقل از فارس، عباس رجبی شهردار ساری با  حضور در نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری‌ها با خبرنگاران فارس به گفت‌و‌گو نشست.

*راه‌اندازی موزه مرکز مازندران تا دهه فجر

وی در پاسخ به نبود موزه در مرکز مازندران اظهار کرد: امروز جلسه‌ای با مدیرکل میراث فرهنگی استان داشتیم و هماهنگی‌های لازم انجام شده است و موزه شهرسان ساری تا دهه فجر امسال راه‌اندازی می شود.

شهردار ساری با بیان اینکه چهار ساختمان موزه داریم که آماده راه‌اندازی است، افزود: با حضور مسؤولان شهرستانی و استانی، موزه‌های مربوط به مرکز مازندران و استان به بهره‌برداری می‌رسد.

رجبی در ادامه به پروژه‌های هدایت آب‌های سطحی اشاره کرد و یادآور شد: همه پروژه نیمه‌تمام هدایت آب‌های سطحی در حال انجام است و امسال زیاد آب گرفتگی معابر نخواهیم داشت.

*بودجه شهرداری ساری خوب است

وی در ارتباط با سوال خبرنگار ما مبنی بر بودجه شهر ساری گفت: هیچ وقت نمی‌توانیم متناسب با نیاز کار کنیم اگر قرار است با این بودجه کارکنیم باید سال‌های سال منتظر بمانیم مطمئنا تلاش خواهیم کرد تا بودجه را بیشتر از ظرفیت کار کنیم، مبلغ بودجه را نمی‌توانم به ریز بگویم ولی خوب است.

شهردار ساری ادامه داد: برای شهر ساری، بسیاری از کارها را می‌توانیم با حضور سرمایه‌گذارها انجام دهیم که خوشبختانه چند سرمایه‌گذار هم حاضر شدند و در آینده خبرهای خوشی خواهیم شنید.

*برای افزایش درآمد شهردار ساری 100 درصد برنامه داریم

رجبی در پاسخ به سوال به اینکه آیا برای افزایش درآمد شهرداری ساری برنامه دارید، عنوان کرد: از وجود سرمایه‌گذارها برای شهر استفاده می‌کنیم بدون اینکه هزینه‌ای را از مردم شهر دریافت کنیم، سعی می‌کنیم مجموعه‌ای درآمدزا برای شهرداری ساری داشته باشیم، 100 درصد برای افزایش درآمد برنامه داریم اعلام هم کردیم، من یک مصاحبه مطبوعاتی در چند روز آینده با رسانه دارم که تمام برنامه‌های ما در آنجا اعلام می‌شود.

وی در ارتباط با مشکلات آسفالت در سطح شهر ساری بیان کرد: در مورد آسفالت مشکل قیر داشتیم که در حال حاضر قیر هم خریداری شده و تا چند روز آینده کارخانه آسفالت شروع به کار می‌کند و این مشکل نیز حل می‌شود.

*بدهی پیمانکاران شهرداری ساری در حال پرداخت است

شهردار ساری در مورد سوال خبرنگار ما مبنی بر مشکلات پیمانکاران شهرداری و مبلغ بدهی آنان چنین گفت: مبلغ بدهی پیمانکاران را قبلا اعلام کردیم کمیته  شفاف‌سازی را در شهرداری با حضور اعضای شورای شهر ساری راه‌اندازی کردیم و تمامی اسناد در حال بررسی است، بدهی‌های پیمانکاران در حال پرداخت است سعی می‌کنیم تا کم کم بدهی‌ها را پرداخت کنیم و شرمنده نیروها نشویم.

رجبی در ارتباط با تعدیل نیرو در شهرداری ساری در ماه‌های اخیر بیان کرد: ظرفیت نیروهای شهرداری ساری خیلی بیشتر از آنی بود که واقعا باید وجود داشت، این امر بار مالی زیادی را به شهرداری و به مردم شهر وارد می‌کرد ضمن اینکه ما با توجه به کسانی که حضور داشتند اصلا تعدیل نیرو نداشتیم و کسانی که اعلام کردند که با ما برخورد شده تعدیل شدیم نیروهایی بودند که اصلا نه قراردادی داشتند و نه اینکه کسی گفته بود وارد مجموعه بشوند.

*از نیروهای شهرداری ساری حمایت می‌کنیم

وی ادامه داد: شاید اینها از کسانی قول گرفته بودند اما مطمئن باشید بدون هیچ قراردادی و بدون هیچ مدرک و سندی در سیستم شهرداری حاضر بودند و ما مطمئنا از همه نیروهایی که به هر نحوی حضور دارند حمایت خواهیم کرد و اینها نیروهای شهرداری هستند.

شهرداری ساری در ارتباط با تعداد نیروهای شهرداری ساری خاطرنشان کرد: شهرداری بیش از 5 هزار و خورده‌ای نیرو دارد ولی عدد واقعی آن را باید از کارشناسان بپرسید.

رجبی در مورد استاندار ظرفیت نیرو در شهرداری بیان کرد: شما باید ظرفیت بیکاری را هم در نظر بگیرید ما نه کارخانه آنچنانی داریم و نه شغل‌های دیگری، شهرداری یکی از مکان‌هایی بود که برای جوانان ایجاد اشتغال کرد.

*استاندارد ظرفیت شهردار ساری نصف ظرفیت فعلی است

وی در ادامه افزود: ما هم از این امر ناراضی نیستیم اما اگر بخواهید استاندارد را در نظر بگیرید باید نصف این تعداد در شهرداری حضور داشته باشند.