چهارشنبه 6 آذر 1398-17:43 کد خبر:69657

رئیس اتحادیه مرغ و تخم مرغ مرکز مازندران خبر داد:

کمبودی در بازار مرغ و تخم‌مرغ نداریم/بازار مرغ عاری از آنفلوانزا

رئیس اتحادیه صنف فروشندگان مرغ و تخم مرغ مرکز مازندران گفت: در حال حاضر هیچ کمبودی در تامین تقاضای بازار مرغ و تخم مرغ در استان نداریم و بازار مرغ در آرامش است.


به گزارش خزرتیترخبر و به نقل از بلاغ، کامران هاشمی در خصوص آخرین وضعیت بازار مرغ و تخم مرغ پس از گذشت نزدیک به دو هفته از آغاز اجزای طرح تغییر نرخ سوخت اظهار کرد: تغییر نرخ بنزین هیچ تاثیری روی قیمت مرغ و تخم مرغ نداشت.

وی افزود: در حال حاضر هیچ کمبودی در تامین تقاضای بازار مرغ و تخم مرغ در استان نداریم و در این خصوص هیچ مشکلی نداریم.

رئیس اتحادیه مرغ و تخم مرغ مرکز مازندران خاطرنشان کرد: در حال حاضر هر کیلو مرغ با نرخ 12 هزار و 900 و پائین‌تر و هر شانه تخم مرغ با قیمت 18 هزار و 500 تومان در حال عرضه به مشتریان است.

این فعال صنفی بازار مرغ و تخم مرغ در استان گفت: قیمت مرغ با برند زربال در بازار به بیش از کیلویی 15 هزار تومان می‌رسد که از تزریق این برند در بازار مرکز استان به دلیل حفظ ثبات قیمت و آرامش بازار جلوگیری شده است.

هاشمی ادامه داد: علیرغم شیوع انواع بیماری‌ها نظیر آنفلوانزا، برونشیت ونیوکاسل در چنین ایامی از سال، اما طی سال جاری هنوز هیچ مریضی مشاهده نشده است و بازار مرغ در آرامش است.

وی ادامه داد: طی سالیان گذشته با سرد شدن هوا، انواع بیماری شیوع پیدا می‌کرد که موجب تلفات فراوانی در مرغداری‌ها و متعاقبا معدوم‌سازی از سوی دامپزشکی م‌شد که در نهایت با کاهش عرضه، قیمت‌ها دستخوش تغییرات رو به بالا می‌شد، اما امسال تلفات به حداقل ممکن رسیده است و کمبودی در عرضه نداریم.

رئیس اتحادیه مرغ و تخم مرغ مرکز مازندران یادآور شد: نرخ بازار مرغ و تخم مرغ شدیدا بسته به عرضه و تقاضا است و تنش‌های قیتی در بازار مرغ غالبا متاثر از کمبود یا افزایش تولید در این صنعت است.

این فعال صنفی عنوان کرد: از آنجا که غالب حمل و نقل تولیدات این صنعت از طریق کامیونت‌ها و وسائط نقلیه گازوئیل سوز انجام می‌گیرد، افزایش نرخ بنزین تاثیری در نرخ کرایه‌ها و متعاقبا قیمت تمام شده نداشته و قیمت‌ها تغییری پیدا نکرده است.

هاشمی با بیان اینکه مرغداری‌ها در حال حاضر از لحاظ تامین ذرت و علوفه در وضعیت مطلوبی هستند؛ اعلام کرد: در این بخش نیز کمبودی مشاهده نشد و این موضوع نیز در حفظ آرامش بازار بی تاثیر نبوده است.

به گفته وی، تنها حمل و نقل درون شهری در بخش توزیع به واحدهای صنفی با خوردوهای بنزین‌سوز انجام می‌گیرد که تاثیری بر روی نرخ تمام شده نگذاشته است.