سه شنبه 10 دی 1398-21:32 کد خبر:70971

شهردار ساری خبر داد:

ساری در ردیف شهرهای الکترونیک کشور قرار گرفت

شهردار ساری با اشاره به استفاده از تکنولوژی‌های نوین در امور شهری، گفت: ساری در ردیف شهرهای الکترونیک کشور قرار گرفت.


به گزارش خزرتیترخبر و به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل شهرداری ساری، عباس رجبی امروز در حاشیه بازدید از پروژه‌های فناوری اطلاعات شهرداری ساری، اظهار داشت: مقرر شد در خدمتی جدید برای پرداخت کرایه تاکسی، بستر کیوآرکد در شهر ساری فراهم شود و برای این امر شما نیاز به استفاده از گوشی هوشمند است که امروزه بیشتر مردم از این گوشی‌ها استفاده می‌کنند.

براساس این گزارش، وی افزود: پس از نصب اپلیکیشن مورد نظر و شارژ کیف پول، مردم ساری می‌توانند پس از هر بار سوار شدن در تاکسی و در هنگام پرداخت کرایه، وارد اپلیکیشن شده و تصویر کیوآرکدی که در تاکسی نصب شده را توسط گوشی‌ خود اسکن کنند.

رجبی ادامه داد: اعتقاد ما این است نوآوری پرداخت با کیوآرکد به مراتب بیشتر از سایر روش‌های پرداخت در حال فراگیر شدن است، این روش، سرمایه‌گذاری زیاد و نیروی انسانی چندانی نمی‌خواهد و علاوه بر آنلاین بودن، سرعت و ویژگی‌های دیگر آن سبب می‌شود تا به شکل فراگیرتری از این قابلیت بهره‌برداری کرد.

وی یادآور شد: سیستم پرداخت‌های خرد به تاکسی محدود نمی‌شود و در نظر داریم به دیگر صنوف تسری پیدا کند و حتماً باید از یک یا چند بانک به‌عنوان نماینده کمک بگیریم، این کار لزوماً متعلق به شهرداری نیست اما باید آن را آغاز کنیم، چون نقطه اعتماد، ما هستیم.

شهردار ساری با تأکید بر لزوم بهره‌گیری از تکنولوژی‌های نوین در امور شهری، گفت: با توجه به توسعه و گسترش استفاده از اپلیکیشن‌ها در میان مردم، پرداخت کرایه تاکسی‌ها از طریق این نرم‌افزارها باید برای شهروندان امکان‌پذیر شده تا این امر سریع‌تر و بدون دغدغه انجام شود.

وی با عنوان اینکه چند سالی است که ساری‌کارت در شهر ساری برای پرداخت کرایه‌ها راه‌اندازی شده است، افزود: در ابتدای این پروژه شاهد استقبال خوبی از سوی شهروندان بودیم اما رفته‌رفته با توجه به پیشرفت فناوری اطلاعات ذائقه مردم تغییر پیدا کرده و شهروندانی که به‌روزتر هستند، انتظار خدمات پیشرفته‌تر را دارند.

یاسر قربانی، رئیس سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری ساری نیز گفت: استفاده از کیوآرکد برای پرداخت خرد در تاکسی‌ها از مدت‌ها پیش در شهرهای بزرگ مطرح بوده و قدم‌های جدی برای آن برداشته شده است.

وی افزود: کیوآرکد یک رمزینه ماتریسی دوبعدی است که به شکل چهارگوش‌های سیاه روی یک پس‌زمینه سفید مورد استفاده قرار می‌گیرد و از طریق گوشی‌های هوشمند با اسکن کردن خوانده می‌شوند و می‌توان کرایه تاکسی را در کسری از ثانیه پرداخت کرد، کیوآرکد به شماره حساب بانکی راننده متصل است.

قربانی گفت: شهروندان باید اپلیکیشن مخصوص را روی گوشی خود نصب کنند و با شارژ کردن مبلغی دلخواه کرایه را پرداخت کنند، برای پرداخت کرایه باید کیوآرکد که معمولاً پشت صندلی جلو قرار دارد را با دوربین گوشی اسکن کنند، پس از نمایش مبلغ کرایه، با لمس یک گزینه، پول از حساب مسافر کسر و به حساب راننده واریز می‌شود.