شنبه 14 دی 1398-18:42 کد خبر:70984

پس از شکایت شهردار سابق صورت گرفت:

رای جالب یک قاضی برای یک عضو شورای شهر درمازندران

احکام دادگاه‌ها را بیشتر با جزای نقدی، حبس و حکم‎های این چنینی می‌شناسیم، اما مدتی است برخی رای‌های جایگزین در سیستم قضایی کشور رسانه‌ای می‌شود که واکنش‌های مثبت مردم را به دنبال دارد.


به گزارش خزرتیترخبر و به نقل از شمال نیوز، حکم جالب یک قاضی برای یک عضو شورای شهر در نشتارود مازندران صادر شد .  

براساس این گزارش، احکام دادگاه‌ها را بیشتر با جزای نقدی، حبس، شلاق و حکم‎های این چنینی می‌شناسیم، اما مدتی است برخی رای‌های جایگزین حبس در سیستم قضایی کشور رسانه‌ای می‌شود و واکنش‌های مثبت مردم را به دنبال دارد.

قاضی شعبه اول دادگاه عمومی بخش نشتارود مازندران برای یکی از اعضای شورای اسلامی این شهر که خرداد ماه امسال در جلسه رسمی پس از توهین، به سمت شهردار سابق قندان پرت کرده و سبب جراحت صورت وی شده بود حکم جالبی صادر کرد.

براساس این حکم، این عضو شورای اسلامی شهر علاوه بر پرداخت دیه بابت ایجاد جراحت و صدمه بدنی به شهردار به دلیل آنکه سابقه کیفری موثر قطعی نداشت به جای ۶ ماه حبس تعزیری به گذراندن یک دوره یکساله آموزشی کلاس‌های کنترل خشم زیر نظر روانشناسان مورد وثوق شبکه بهداشت و درمان تنکابن و انجام ۵۴۰ ساعت خدمت عمومی رایگان در اداره بهزیستی شهرستان تنکابن به عنوان مجازات جایگزین حبس محکوم شد.

در بخش دیگری از این حکم اعلام شد با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه در منطق حکومت علوی اگر کسی به خاطر مسئولیتش دارای امتیاز و احترام شد این موضوع نباید رفتار و اخلاق او را تغییر دهد به دلیل اینکه مشابه این عمل از جانب این عضو شورای اسلامی مسبوق به سابقه می‌باشد، در راستای تکمیل مجازات، حکم بر ممنوعیت محکوم علیه به اشتغال در دوره اخیر شورای اسلامی شهر نشتارود به مدت دو سال صادر شد.