جمعه 20 دی 1398-20:34 کد خبر:71023

سفر شبانه ۹ نامزد انتخابات مجلس مازندران به تهران:

آیا ماجرای تایید در وقت اضافه تکرار خواهد شد؟

شب گذشته ۹ تن از نامزدهای انتخابات مجلس یازدهم از مازندران که گویا احتمال ردصلاحیت خود را قوی می‌دانسته‌اند، راهی پایتخت شده‌اند، بلکه بتوانند نظر شورای نگهبان را تغییر دهد.


به گزارش خزرتیترخبر و به نقل از عبارت، دیشب ۹ تن از نامزدهای انتخابات مجلس یازدهم از حوزه های مرکزی مازندران که گویا احتمال ردصلاحیت خود را قوی می‌دانسته‌اند، راهی پایتخت شده‌اند.

یک نفر از آنها پیشتر از ردصلاحیت خود مطلع شده و با پیشنهاد انصراف مواجه شده بود، اما حاضر به این کار نشد و امید دارد بتواند از طریق برخی چهره‌های شاخص سیاسی در تهران، نظر شورای نگهبان را تغییر دهد.

اما خبرهای جسته و گریخته حاکی از آن است که شورای نگهبان به احتمال قوی تصمیم خود را در دور نخست تایید صلاحیت ها گرفته و تحت تاثیر لابی قرار نخواهد گرفت.

گویا قرار است نظراتی از این دست در مهلت قانونی شکایت ها بررسی شود و اصلا بعید نیست اتفاقی که دوره قبل برای برخی چهره‌های انتخاباتی رخ داد و در روزهای آخر تایید صلاحیت شدند، اینبار نیز تکرار شود.

نمونه بارز و مشهور این اتفاق در دوره قبل کوروش یوسفی؛ عضو فعلی شورای اسلامی شهر ساری است که در روزهای پایانی به رقابت بازگشت و البته رای قابل توجهی آورد، لکن از رسیدن به بهارستان بازماند.

از طرفی دیگر احزاب و تشکل های سیاسی مازندران نیز علیرغم منوهای تاریخی، در این دوره غذاهای دیگری سفارش داده‌اند و نتوانستند نقش مهمی در بازی تایید صلاحیت ها ایفا کنند. در مازندران موفقیت اصولگرایان بیشتر از چپ‌ها بوده و آنها با چهره های جدید وارد رقابت شده‌اند و حتی دو نفر از آنها موفق به جلب نظر صاحبان نفوذ و رای در مازندران شده‌اند.

به گزارش خزرتیترخبر، به زودی سلسله گزارش هایی را درباره حامیان مالی و سیاسی نامزدهای اصلی انتخابات این دوره در مازندران منتشر خواهیم کرد.