دوشنبه 23 دی 1398-17:44 کد خبر:71054

سرپرست سازمان آتش نشانی شهرداری ساری:

امدادرسانی به 2 هزار و721 حادثه طی 9 ماهه نخست سال جاری

سرپرست سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری ساری از امداد رساني به 2 هزار و 721 مورد حادثه طي 9ماهه نخست سال جاري خبر داد.


به گزارش خزرتیترخبر و به نقل از روابط عمومی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی، علی دومیرکلایی سرپرست سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری مرکز استان گفت: طي 9 ماهه نخست سال جاري، این سازمان به 2 هزار و 721 مورد از حوادثی که برای شهروندان به وقوع پیوست، امداد رسانی کرد.

وي با اشاره به اینکه حریق و حوادث 9 ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه در سال گذشته 6 درصد کاهش داشته است، گفت: پیشگیری و رفع مخاطرات محیطی و همچنین رعایت الزامات و دستورالعمل‌های ایمنی از سوی شهروندان در کاهش حوادث تاثیر بسزایی دارد.

دومیرکلایی تصریح کرد: طی این مدت 1 هزار و 297  مورد عملیات اطفای حریق  و 1 هزار و 424 مورد عمليات امداد و نجات در گزارشات کارشناسان به ثبت رسیده است.

وی به تلاش بی وقفه آتش نشانان اشاره کرد و افزود: طی 9 ماه گذشته سه هزار و 29  خودروی آتش نشانی به همراه 9 هزار و 908 مامور آتش نشان از ایستگاه‌های شش‌گانه آتش نشانی ساری به محل حوادث اعزام شدند که طي عمليات هاي صورت گرفته 671 نفر از شهروندان و هموطنان از حوادث نجات يافتند.

سرپرست سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری ساری با اشاره به اينكه بعضاً خسارت هاي ناشي از عدم رعايت موارد ايمني غيرقابل جبران است، خاطر نشان كرد: متاسفانه طي مدت مذكور، 254 نفر از شهروندان در اثر حوادث مصدوم و 29 نفر نيز جان خود را از دست دادند.

وی گفت: طی این مدت آتش نشانان غیر از حوادث آتش سوزی به حوادث آسانسور، سقوط اشیا، تصادف و واژگونی خودرو، آبگرفتگی، ریزش آوار، حوادث مربوط به حیوانات وحشی،  محبوس شدن شهروندان در منازل و خودرو، سقوط درخت و همچنین سقوط از ارتفاع، نشت گاز، غرق شدگی و حوادث سقوط در چاه  به شهروندان امدادرسانی کرده اند.

دومیرکلایی بیشترین علت حوادث آتش سوزی طی 9 ماه گذشته را به ترتیب به علت عدم رعایت موارد ایمنی و بی احتیاطی در استفاده از مواد جامد سوز با عاملیت انسانی و  برق اعلام کرد.

وی اظهار کرد: طي اين مدت، 13 مانور آموزشي و عملیاتی به منظور ارتقاء توان آتش نشانان، هماهنگي در عمليات هاي امدادي، تست تجهيزات و ادوات و ارزيابي عملكرد نيروهاي شركت كننده برگزار شد.

سرپرست سازمان آتش نشانی شهرداری ساری از شهروندان خواست در هنگام وقوع حادثه با حفظ خونسردي، آدرس دقيق و نوع حادثه را در همان لحظه به شماره ۱۲۵ آتش نشانی اطلاع رسانی نمايند.