سه شنبه 24 دی 1398-19:34 کد خبر:71064

معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی مازندران خبر داد:

ناپایداری جوی در آسمان مازندران ادامه دارد

معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی مازندران گفت: امشب و فردا شاهد بارش‌های پراکنده همراه با کاهش نسبی دمای هوا هستیم.


به گزارش خزرتیترخبر و به نقل از فارس، احمد اسدی امروز درباره پیش‌بینی وضعیت جوی روزهای آینده آسمان مازندران اظهار کرد: براساس نقشه‌های هواشناسی، امشب و فردا شاهد بارش‌های پراکنده همراه با کاهش نسبی دمای هوا هستیم.

وی افزود: طی این مدت ارتفاعات استان به‌صورت مه‌آلود همراه با بارش برف پیش‌بینی می‌شود.

معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی مازندران با بیان اینکه اواخر فردا شاهد کاهش ناپایداری آسمان مازندران هستیم، اضافه کرد: روز چهارشنبه آسمان مازندران به‌صورت صاف تا نیمه‌ابری پیش‌بینی می‌شود.

اسدی تصریح کرد: باتوجه به تجزیه و تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، چهارشنبه شب تا پنج‌شنبه  شاهد بارندگی در سطح استان و بارش برف در ارتفاعات مازندران هستیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود، اظهار کرد: از عصر امروز ، هم‎زمان با شمالی شدن جریانات سطح زمین و عبور موج از تراز میانی جو، شاهد وزش باد شدید در فراساحل و سواحل استان خواهیم بود که در نتیجه آن دریا از سمت غرب موّاج و توفانی خواهد شد.

معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی مازندران  با اعلام اینکه این وضعیت تا  صبح روز چهار‎شنبه ۲۵ دی ماه  ادامه خواهد داشت، یادآور شد: بر این اساس طی این مدت بیشینه سرعت وزش باد نزدیک ساحل تا ۱۴  متر بر ثانیه (۵۰  کیلومتر بر ساعت)  و دور از ساحل تا ۱۷  متر بر ثانیه (۶۱  کیلومتر بر ساعت) پیش‎بینی می‎شود و همچنین بیشینه ارتفاع موج  در نزدیک ساحل تا ۲.۵  و دور از ساحل تا ۳.۵ متر برآورد می‌شود.

اسدی در پایان گفت: وضعیت دریای مازندران در این مدت برای تمامی فعالیت‎های دریایی و دریانوردان مناسب نخواهد بود.