چهارشنبه 25 دی 1398-16:6 کد خبر:71076

مسئول اداره درآمد شهرداری منطقه دو ساری اعلام کرد:

درآمد پایدار، زیر بنای توسعه خدمات بهینه به شهروندان

مسئول اداره درآمد شهرداری منطقه دو ساری گفت: اداره درآمد از لحاظ درجه اهمیت یکی از مهم ترین و حساس ترین زیر مجموعه ها در نهاد شهرداری می باشد.


به گزارش خزرتیترخبر و به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه دو ساری، فرجی رئیس اداره درآمد طی گفتگویی بیان داشت : یکی از مسائل مهم شهرداری ها در سراسر جهان ایجاد منابع کافی درآمد جهت تأمین هزینه خدمات شهری است، بدین منظور کسب درآمد پایدار از دغدغه های اصلی مدیران شهری می باشد .

وی افزود : واحد های نوسازی ، ممیزی ، مشاغل از واحد های زیرمجموعه اداره درآمد می باشد و عوارضی نظیر نوسازی ، مشاغل ، پسماند و صدور پروانه جهت کسب درآمد ، از این واحد ها اتخاذ می گردد .

فرجی عنوان نمود : میزان عوارض هر ساله بر اساس تعرفه شورای شهر توسط واحد درآمد محاسبه می گردد، که جهت رفاه حال شهروندان و جلب مشارکت شهروندی ، با توجه به اعلام تخفیفات عوارض ساختمانی شهرداری ساری که شامل 32 % تخفیف دی ماه ، 30 % تخفیف بهمن ماه و 25 % تخفیف اسفند ماه می شود، لذا از شهروندان محترم تقاضا می شود که با توجه به تخفیفات ذکر شده ، جهت پرداخت بدهی های گذشته که شامل جریمه دیرکرد و عوارض سال گذشته می شود ، اقدام نمایند.

وی همچنین اشاره داشت : در راستای ابلاغیه وزارت کشور و دستور شهردار محترم مرکز استان آقای رجبی مبنی بر پوشش درآمد ها از طریق درآمد پایدار، بر این اساس برنامه مدونی با نظارت شهردار محترم منطقه دو آقای عطایی ، نسبت به طرح جامع درآمد پایدار شهرداری ساری در دست بررسی بوده و ارائه راهکار های مناسب به جهت تامین درآمد ها از این طریق ، در دست اقدام می باشد .

فرجی عنوان کرد : که اخذ درآمد های پایدار را می توان از طریق تأسیس پیست دوچرخه سواری ، تأسیس بازارچه های تحت نظر شهرداری ، بهبود سیستم حمل و نقل و... کسب نمود.

فرجی خاطر نشان کرد : اصلی ترین پایه های درآمدی شهرداری های دنیا مالیات سالیانه بر املاک و مستغلات است که در ایران با نام عوارض نوسازی شهری در سال 1347 پایه گذاری شد اما درآمد نوسازی شهرداری ها و همچنین شهرداری ساری تنها 1 % از بودجه درآمدزایی در این خصوص است .

وی افزود: در حالی که در شهرهای پیشرفته دنیا بالغ بر 60 % از بودجه شهرداری ها از طریق نوسازی تأمین می گردد، که این امر می بایست مورد بررسی قرار گرفته و برنامه ها و راهکار های کارآمد در این باب تبیین گردد.

وی در پایان اظهار داشت : از آنجایی که شهرداری ها نهاد های مردمی هستند که بودجه آنها مستقیماً از طریق اخذ هزینه خدمات به شهروندان حاصل می شود لذا با تلاش و همکاری پرسنل اداره درآمد و همیاری شهروندان می تواند در کسب درآمد ؛ توأم با فعالیت های عمرانی و خدماتی شهرداری موثر باشد.