شنبه 5 بهمن 1398-19:16 کد خبر:71152

مدیرکل هواشناسی مازندران خبر داد:

نگرانی در ارتباط با یخبندان نداریم/ خروج سامانه بارشی امشب از آسمان مازندران

مدیرکل هواشناسی مازندران با اعلام اینکه هیچ نگرانی در ارتباط با یخبندان نداریم، گفت: در فضای مجازی خبرهایی در ارتباط با یخبندان آمده و نگرانی‌هایی را به دنبال داشته درحالی‌که چنین موضوعی صحت ندارد.


به گزارش خزرتیترخبر و به نقل از فارس، سیدمحمدرضا رضوی امروز درباره پیش‌بینی وضعیت جوی روزهای آینده آسمان مازندران اظهار کرد: با توجه به نقشه‌های هواشناسی امروز شاهد آسمانی نیمه‌ابری تا ابری همراه با بارش پراکنده هستیم که وضعیت هوا در دامنه‌ها و ارتفاعات به‌صورت مه‌آلود با بارش پراکنده برف پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود: بارش‌ها را تا امشب در آسمان مازندران خواهیم داشت و این سامانه بارشی امشب از آسمان مازندران خارج می‌شود.

مدیرکل هواشناسی مازندران بیان کرد: با توجه به این شرایط صبح فردا دمای هوا به منفی دو یا یک درجه زیر صفر می‌رسد یخبندان داریم ولی با توجه به اینکه زمان آن طولانی نیست به سرعت وضعیت هوا رو به بهبودی می‌رود و افزایش حداکثر روزانه دمای هوا را خواهیم داشت.

این مسئول با اعلام اینکه هیچ نگرانی در ارتباط با یخبندان نداریم، تصریح کرد: در فضای مجازی خبرهایی در ارتباط با یخبندان آمده و نگرانی‌هایی را به دنبال داشته درحالی‌که چنین موضوعی صحت ندارد.

رضوی بیان کرد: روز دوشنبه آسمان مازندران در مناطق ساحلی و جلگه‌ای استان به‌صورت نیمه‌ابری گاهی ابری همراه با بارش خفیف و پراکنده و کاهش نسبی دما و در ارتفاعات استان به‌صورت صاف تا نیمه‌ابری پیش‌بینی می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: براساس تجزیه و تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، آسمان مازندران تا پایان هفته جاری عمدتا صاف تا قسمتی ابری همراه با افزایش نسبی دما پیش‌بینی می‌شود.

رضوی در پایان با اشاره به اینکه دریای مازندران مواج و طوفانی است، گفت: این وضعیت تا صبح روز یک‌شنبه ادامه خواهد داشت که برای فعالیت‌های دریایی مناسب نخواهد بود.