يکشنبه 6 بهمن 1398-13:14 کد خبر:71161

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران خبر داد:

تغییر استانداردهای میزان سبوس آرد نان در مازندران

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران از تغییر استانداردهای میزان سبوس در آرد انواع نان در تولیدی‌ها و نانوایی های استان در سال جاری خبر داد.


به گزارش خزرتیترخبر و به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مازندران، رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران از تغییر استانداردهای میزان سبوس در آرد انواع نان در تولیدی‌ها و نانوایی های استان در سال جاری خبر داد.

براساس این گزارش، سید عباس موسوی در نشست رؤسای دانشگاه‌ها و معاونین غذا و دارو دانشگاه‌های علوم پزشکی منطقه یک کشور با بیان اینکه باید تنوع تولید محصولات را با توجه به میزان قند و نمک افزایش داد، گفت: نوشابه یکی از محصولاتی است که میزان قند آن بسیار زیاد است که می‌توان با تغییر استانداردهای میزان مصرف قند در آن علاوه بر کاهش میزان مصرف شکر و صرفه جویی، تنوع محصولات را افزایش داد.

وی میزان مصرف قند و نمک را چالش مهم سلامت کشور برشمرد و افزود: در سال‌های اخیر یکی از برنامه‌های دانشگاه‌های علوم پزشکی کاهش میزان نمک و شکر در نان‌ها و شیرینیجات بود که خوشبختانه اقدامات خوبی هم انجام شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران به بحث میزان سبوس در آرد انواع نان‌ها اشاره کرد و ادامه داد: باتوجه به افزایش قیمت سبوس و تغییر سلیقه مردم شاهد افزایش مصرف نان سفید در جامعه هستیم که مشکلاتی را برای مردم به وجود می‌آورد بنابراین باید به این مسئله توجه جدی شود.

وی از تغییر استانداردهای میزان سبوس در آرد انواع نان در تولیدی‌ها و نانوایی‌های ی استان مازندران در سال جاری خبر داد.