يکشنبه 6 بهمن 1398-21:0 کد خبر:71169

در جلسه شورای سازمان عمران مطرح شد:

بررسی تصویب بودجه سال 99

رئیس سازمان عمران با تشریح گزارشی از روند اجرای پروژه های این سازمان گفت: در سال آینده برنامه ریزی مدوّنی را در حوزه کاهش هزینه های اجرایی و افزایش سودآوری مد نظر داریم.


به گزارش خزرتیترخبر و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی روابط عمومی سازمان عمران و بازآفرینی فضاهای شهری شهرداری مرکز مازندران، جلسه شورای این سازمان در حالی برگزار شد که محوریت تصویب بودجه سال 99 مهمترین بحث موضوعه بود.

براساس این گزارش، در این جلسه مرتضی بربسته رئیس سازمان عمران با تشریح گزارشی از روند اجرای پروژه های این سازمان، رویکرد حمایتی شهردار، اعضای شورای شهر، شورای سازمان و سایر مسئولان را در پیشبرد پروژه های عمرانی مورد توجه قرار داد و گفت: در سال آینده برنامه ریزی مدوّنی را در حوزه کاهش هزینه های اجرایی و افزایش سودآوری مد نظر داریم.

وی با بیان اینکه به دنبال اصلاح ساختار مالی و اداری در سازمان هستیم، تصریح کرد: در تصویب بودجه سال 99 سازمان عمران واقع بینانه به ظرفیت ها می نگریم از نهایت پتانسیل ها برای خدمت به مردم و اجرای پروژه ها استفاده خواهیم کرد.

 

علی اکبر زلیکانی نایب رئیس شورای شهر با اشاره به عملکرد موفق مدیریت و پرسنل سازمان عمران در اجرای پروژه های عمرانی، تلاش بی وقفه تیم های عملیاتی این سازمان را در شتاب بخشی به پروژه فاز دوم بوستان ملل، رضایت بخش توصیف کرد و گفت: همانطوری که در رسانه ها اظهار داشته ام، رئیس سازمان عمران با شجاعت مثال زدنی و درایت توانسته از موانع اجرایی پروژه فاز دوم بوستان ملل بکاهد که تداوم این مهم مستلزم حمایت های واقعی همه مدیران شهری است.

زلیکانی در تصدیق اهمیت پروژه این سازمان در فاز دوم بوستان ملل، یادآور شد: 320 هکتار از مسیر آزادسازی می شود و سرمایه گذار نیز برای اجرای آن اعلام آمادگی کرده است؛ هرچند از ظرفیت های شایان سازمان عمران در مراحل اجرایی پروژه بهره برده می شود.

 

نماینده شورای شهر در سازمان عمران خاطر نشان کرد: سازمان عمران می تواند با طرح مشارکت بخش خصوصی، طرح های بازآفرینی و نوسازی بافت های فرسوده را عملیاتی سازد که این مسئله نیز درآمد مناسبی را برای مجموعه فراهم می آورد.

زلیکانی با تأکید بر اینکه مقوله بازآفرینی فضاهای شهری در ردیف بودجه ای و قراردادهای سازمان عمران قرار بگیرد، افزود: با توجه به اینکه پروژه های بازآفرینی در شهر ساری باید با محوریت این سازمان انجام شود، انتظار می رود مدیران شهری به دنبال تمرکز اجرایی بر روی توان سازمان عمران در این مهم باشند.

گفتنی است اعضای شورای سازمان نیز در بیان دیدگاههای خود، از عملکرد مرتضی بربسته رئیس و کارکنان سازمان عمران قدردانی و بر حمایت از روند کنونی تأکید کردند.