شنبه 12 بهمن 1398-18:33 کد خبر:71217

مدیرکل حفاظت محیط زیست مازندران خبر داد:

تداوم تلفات پرندگان مهاجر در میانکاله

مدیرکل حفاظت محیط زیست مازندران از بسیج امکانات و نیروها برای جمع آوری کامل لاشه و دفن بهداشتی آنها خبر داد و گفت: جمع آوری لاشه پرندگان تلف شده همچنان ادامه دارد.


به گزارش خزرتیترخبر و به نقل از مهر، حسینعلی ابراهیمی کارنامی اظهار داشت: در ۹ روز گذشته با بسیج کلیه امکانات و فراخوان نیروها از شهرستان‌ها و با در اختیار قراردادن تجهیزات مورد نیاز و با حمایت مجموعه استانداری مازندران و برخی دستگاه‌های ذیربط مانند سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شهرستان‌های گلوگاه و بهشهر، شیلات استان و…لاشه پرندگان تلف شده در ساحل و خلیج میانکاله، جمع آوری و طبق نظر سازمان دامپزشکی دفن بهداشتی انجام شد.

براساس این گزارش، وی با اعلام اینکه امروز نیز جمع آوری لاشه‌ها ادامه دارد، افزود: همه روزه علاوه بر جمع آوری و دفن بهداشتی لاشه‌ها، گشت، کنترل و پایش منطقه توسط تیم‌هایی مشخص و به صورت منظم و مستمر در حال انجام است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست مازندران تاکید کرد: جمع آوری و دفن بهداشتی لاشه پرندگان تلف شده در میانکاله، تا پاکسازی کامل منطقه ادامه خواهد داشت.

ابراهیمی در پایان از همه مردم مازندران خواست تا در صورت مشاهده تلفات پرندگان، مراتب را در سریع‌ترین زمان به ادارات محیط زیست در شهرستان‌ها اطلاع رسانی کنند.

در ۹ روز گذشته بیش از ۱۰ قطعه قطعه پرنده مهاجر در تالاب میانکاله تلف شدند، دامپزشکی بوتولیسم را علت اولیه این مرگ و میر پرندگان اعلام کرده است.