سه شنبه 15 بهمن 1398-21:46 کد خبر:71268

مدیرکل هواشناسی مازندران هشدار داد:

هشدار احتمال ریزش بهمن در ارتفاعات برف‌گیر مازندران

مدیرکل هواشناسی مازندران ، درباره احتمال ریزش بهمن در ارتفاعات برف‌گیر و ریزش سنگ در محورهای کوهستانی در دامنه‌ها ، ارتفاعات و شهرهای غربی استان از فردا هشدار داد.


به گزارش خزرتیترخبر و به نقل از فارس، سیدمحمدرضا رضوی امروز درباره پیش‌بینی وضعیت جوی روزهای آینده آسمان مازندران،با اشاره به افزایش محسوس دما و وزش باد (گاهی شدید)، اظهار کرد: از چهارشنبه شب 16 بهمن ماه امسال شاهد افزایش محسوس دمای هوای استان هستیم که تا اواخر روز شنبه ادامه دارد.

وی افزود: احتمال ریزش بهمن در ارتفاعات برف‌گیر و ریزش سنگ در محورهای کوهستانی در دامنه‌ها ، ارتفاعات و شهرهای غربی استان از پیامدهای آن محسوب می‌شود.

مدیرکل هواشناسی مازندران به احتمال ریزش بهمن  به‌ویژه در محورهای کندوان وهراز اشاره کرد و گفت: همچنین طی این مدت شاهد وزش باد گرم گاهی شدید و احتمال ریزش سنگ در جاده‌های کوهستانی استان هستیم که توصیه ما پرهیز از  توقف‌های غیرضروری در مناطق با احتمال سقوط بهمن و یا ریزش سنگ  و احتیاط در رانندگی به‌ویژه در راه‌های فرعی کوهستانی و پرهیز از صعود به ارتفاعات برف‌گیر استان است.

این مسئول تصریح کرد: براساس نقشه‌های هواشناسی از روز شنبه سامانه بارشی آسمان مازندران را تحت تاثیر قرار می‌دهد که جزئیات آن در روزهای آینده اطلاع‌رسانی می‌شود.

رضوی در پایان گفت: دریای مازندران نیز طی 24 ساعت آینده به‌صورت موج کوتاه پیش‌بینی می‌شود.