دوشنبه 27 مرداد 1393-7:37 کد خبر:714

سرپرست اداره کل کتابخانه‌های عمومی مازندران خبر داد:

برگزاری جشنواره استانی عکس با موضوع کتاب خوانی

سرپرست اداره کل کتابخانه‌های عمومی مازندران از برگزاری جشنواره استانی عکس و پوستر با موضوع کتاب و کتاب خوانی خبر داد.


به گزارش خزرخبر و به نقل از روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی مازندران، عبدالحسین باقری با بیان اینکه هنر بهترین راه فرهنگ‌سازی و زیباترین شیوه نقد است، اظهار داشت: با توجه به پایین بودن سرانه مطالعه مفید در کشور تصمیم بر آن شد تا از هنر عکاسی و طراحی برای ترویج فرهنگ مطالعه استفاده شود.

وی در بیان محورهای این جشنواره گفت: نقش کتاب در زندگی، ایده‌های خلاق در بستر فرهنگ کتابخوانی، کتاب و کتابخوانی از منظر ائمه معصومین، علما و بزرگان، کتاب و رسانه، کتاب و دنیای تکنولوژی، خانواده‌های کتابخوان، کتابخانه‌های عمومی و مطالعه مفید، خردسالان اهل کتاب، نقش مطالعه و کتابخوانی در هنجارگرایی و کتابخانه‌های عمومی شهر من از جمله مهم‌ترین محورهای 20گانه این جشنواره است.

سرپرست اداره کل کتابخانه‌های عمومی مازندران از همه عکاسان و طراحان استان دعوت کرد تا با هنر خود گام مهمی در زمینه ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی بر دارند.

وی اعلام کرد: دبیرخانه این جشنواره کار خود را از 10 مرداد ماه آغاز کرده است و هنرمندان گرامی می‌توانند تا 20 مهرماه آثار خود را به پست الکترونیکی این دبیرخانه به آدرس yaremehraban.pl@gmail.com ارسال کنند.

باقری با بیان اینکه آثار برگزیده در قالب یک نمایشگاه به مدت 10 روز به نمایش در خواهند آمد، اظهار داشت: مراسم پایانی آبان ماه سال جاری در هفته کتاب برگزار می‌شود و به نفرات برتر جوایز ارزنده‌ای اهدا می‌شود.

وی در پایان از علاقه‌مندان خواست تا برای کسب اطلاعات بیشتر به سایت اداره کل کتابخانه‌های عمومی مازندران به آدرس mazandaranpl.ir مراجعه کنند.