دوشنبه 27 مرداد 1393-22:12 کد خبر:718

اعتراض مردم به یک مجوز غیر دینی سازمان آرامستان ساری:

جنازه های مردم هم در آرامستان ساری امنیت ندارند

در اقدامی قابل تامل،عکس های منتشر شده برهنه یک انسان فوت شده در آرامستان ساری،باعث اعتراض مردم ساری شده است.


به گزارش خزرخبر،خبرنگار یکی از خبرگزاری هایی که وابسته به یک نهاد دینی و دولتی می باشد عکس های یک انسان فوت شده را هنگامی که غسال در حال غسل او جهت دفن بود منتشر نمود که اعتراض مردم را در پی داشت.

بر پایه این گزارش در دین مبین اسلام سفارشات بسیار زیادی در مورد شان و جایگاه انسان ها شده و این سفارشات در خصوص فوت شدگان با حساسیت بیشتری صورت گرفته است.

خبرنگار این رسانه پرادعا که بدون توجه به مسائل دینی و فقط جهت نشان دادن هنر خود از یک انسان فوت شده برهنه عکس گرفته است باعث نارضایتی و ناراحتی علما و مردم شده است.

عکس های فوق که در اینترنت منتشر شده باعث شده تا تعدادی از رسانه ها این عکس ها را منتشر کرده که باعث به وجود آمدن سوالات زیادی برای جامعه شده است.

توهمی مدیر عامل سازمان آرامستان ساری در پاسخ به خزرخبر در مورد عکس های منتشر شده گفت:مجوز لازم از سوی این سازمان به عکاس فوق داده شده و خانواده این فوت شده نیز راضی به انتشار این عکس ها بوده اند.

نماینده شورای شهر ساری در سازمان آرامستان با انتقاد از این عمل سازمان آرامستان گفت:دستورات لازم را به مدیر عامل سازمان آرامستان جهت هماهنگی های لازم برای جلوگیری از انتشار بیشتر این عکس ها داده ایم.

نجاریان اعلام کرد:از نظر ما این کار هم از نظر شرعی و هم عرفی درست نبوده و بی توجهی سازمان آرامستان نباید تکرار شود.

بر پایه این گزارش،از نظر شرع مقدس اسلام،یک انسان فوت شده از هر دین و آیینی دارای منزلت و حرمت می باشد و هر گونه بی احترامی به یک انسان فوت شده گناه محسوب می شود.

لازم به ذکر می باشد که حتی اگر خانواده این فوت شده از انتشار عکس ها رضایت داشته اند ،اما مسئولین آرامستان نباید اجازه عکس گرفتن و انتشار تصاویر برهنه آن فوت شده را می دادند.