جمعه 18 ارديبهشت 1394-16:22 کد خبر:7207

سرپرست کتابخانه‌های عمومی مازندران خبر داد:

مازندران کتابخانه دیجیتال ندارد/خیران کمک های بسیار خوبی برای توسعه کتابخانه سازی می باشند

سرپرست اداره کل کتابخانه های عمومی مازندران با تاکید بر اینکه 9.5 میلیون نسخه کتاب در کتابخانه‌های عمومی استان وجود دارد، گفت: حتی یک کتابخانه دیجیتال نیز در استان نداریم.


به گزارش خزرخبر، عبدالحسین باقری در نخستین جشنواره خیران کتابخانه‎ساز مازندران، اظهار کرد: کتابخانه‌های عمومی از مظاهر دموکراسی هستند و احداث کتابخانه‌های فاخر در دستور کار است.

وی با بیان اینکه این جشنواره نخستین جشنواره استانی مازندران در سال همدلی و هم‎زبانی است، افزود: با ایجاد فضای تفاهم و همکاری از تجارب ارزشمند دیگران استفاده می‌کنیم تا به افق ترسیمی برسیم.

سرپرست کتابخانه‌های مازندران با بیان اینکه 29 نوع خدمت کتابخانه‌ای در 104 کتابخانه استان ارائه می‌شود، تصریح کرد: ایجاد و توسعه قدرتمند‌ترین پایگاه اندیشه در استان باید مورد حمایت باشد، ترویج بصیرت اسلامی در این حوزه در دستور کار است.

این مسئول با عنوان اینکه نیاز 319 باب کتابخانه در مازندران احساس می‌شود، اضافه کرد: 50 پروژه نیمه‌کاره داریم که باید تکمیل و تجهیز شوند.

به گفته باقری یک‌میلیون و 500 هزار نسخه کتاب در کتابخانه‌های عمومی مازندران وجود دارد که باید 11 میلیون نسخه باشد. 

وی با تاکید بر اینکه 9.5 میلیون نسخه کتاب در کتابخانه‌های عمومی استان وجود دارد، اظهار کرد: حتی یک کتابخانه دیجیتال نیز در استان نداریم.

سرپرست کتابخانه‌های مازندران با اشاره به اینکه متوسط عمر کتابخانه‌های مازندران به 24 سال رسیده است، خاطرنشان کرد: 88 میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل، تجهیز و ساخت فضاهای کتابخانه‌ای در استان نیاز داریم. 

این مسئول با اشاره به اینکه همه می‌توانند با وقف و اهدای زمین و کتابخانه و واگذاری حق انتقال از ساختمان و زمین و اهدای کتاب کمک کنند، اظهار امیدواری کرد: سال آینده در دومین جشنواره باید شاهد اخبار خوش در حوزه کتابخانه‌ها و کتابخوانی باشیم.

باقری گفت: افزایش آگاهی بصیرانه نوجوانان و جوانان از مهم‌ترین دستاوردهای سرمایه‌گذاری خیرخواهانه در کتابخانه‌های عمومی است.