يکشنبه 20 بهمن 1398-10:29 کد خبر:74270

مدیرکل هواشناسی مازندران اعلام کرد:

نفوذ سامانه سرد و بارشی در آسمان مازندران/ ادامه بارش برف و باران تا روز سه‌شنبه

مدیرکل هواشناسی مازندران گفت: با ورود سامانه سرد بارشی شاهد بارش باران و برف، وزش باد شدید بین 50 تا 70 کیلومتربرساعت، کولاک برف و کاهش شدید دما بین 15 تا 25 درجه هستیم.


به گزارش خزرتیترخبر و به نقل از فارس، سیدمحمدرضا رضوی امروز درباره پیش‌بینی وضعیت جوی روزهای آینده آسمان مازندران اظهار کرد: براساس نقشه‌های هواشناسی از امشب تا اواخر روز سه‌شنبه۲۲ بهمن ماه با ورود سامانه سرد بارشی ابتدا مناطق غربی و به ‌تدریج مناطق مرکزی و شرقی استان شاهد بارش باران و برف، وزش باد شدید بین ۵۰ تا ۷۰ کیلومتربرساعت، کولاک برف و کاهش شدید دما بین ۱۵ تا ۲۵ درجه هستیم.

وی افزود: از یک‌شنبه تا اواسط روز دوشنبه شاهد بارش باران و وزش باد شدید در مناطق پایین دست، بارش برف در ارتفاعات و دامنه‌ها خواهیم بود.

مدیرکل هواشناسی مازندران اضافه کرد: ازبعدازظهر دوشنبه تا پایان وقت سه‌شنبه علاوه بر بارش برف در ارتفاعات و دامنه‌ها، با کاهش محسوس دما خواهد بود که عمده بارش‌ها در مناطق پایین‌دست به‌صورت برف یا مخلوط باران و برف خواهد بود.

این مسئول بیان کرد: مجموع بارش در مناطق ساحلی و جلگه‌ای باران بین ۵۰ تا ۱۰۰ میلی‌متر و برف بین ۱۰ تا ۳۰ سانتی‌متر و در ارتفاعات و دامنه‌ها بین ۳۰ تا ۱۰۰ سانتی‌متر و مجموع بارش در مناطق مرکزی و شرقی نیز در مناطق ساحلی و جلگه‌ای باران بین ۳۰ تا ۶۰ میلی‌متر و برف بین ۵ تا ۱۵ سانتی‌متر و بارش برف در ارتفاعات و دامنه‌ها بین ۲۰ تا ۷۰ سانتی‌متر پیش‌بینی می‌شود.

رضوی در بخش دیگری از سخنان خود، اظهار کرد: براساس تجزیه و تحلیل نقشه‎های پیش‏‏‌یابی هواشناسی و خروجی مدل‌های عددی جوّی و دریایی، روز شنبه با شمالی شدن جریانات سطح زمین به‌صورت موقتی شاهد وزش باد شدید در فراساحل و سواحل استان خواهیم بود اما از بعدازظهر با جنوبی شدن جریان وزش باد کاهش می‌یابد.

وی ادامه داد: مجدداً از بامداد یک‌شنبه ۲۰ بهمن جریانات شمالی شده و شاهد وزش باد بسیار شدید در فراساحل و سواحل استان خواهیم بود و در نتیجه آن دریا از سمت غرب موّاج و به‌تدرج توفانی خواهد شد که این وضعیت تا سه‌شنبه ۲۲ بهمن ادامه خواهد داشت.

مدیرکل هواشناسی مازندران اضافه کرد: براین اساس طی این مدت بیشینه سرعت وزش باد نزدیک ساحل تا ۱۷متر بر ثانیه (۶۲کیلومتر بر ساعت) و دور از ساحل تا ۲۰ متر بر ثانیه (۷۲ کیلومتر بر ساعت) پیش‎بینی می‎شود، همچنین بیشینه ارتفاع موج در نزدیک ساحل تا ۴.۰ و دور از ساحل تا ۵.۰ متر برآورد می‌شود.

رضوی در پایان گفت: با توجه به این شرایط وضعیت دریا برای تمامی فعالیت‎های دریایی و دریانوردان مناسب نخواهد بود.