شنبه 26 بهمن 1398-18:39 کد خبر:74312

برگزاری سمینار آموزشی بیماری کرونا ویروس با حضور پزشکان

با توجه به شیوع کرونایروس در نقاط مختلف دنیا و ضرورت آمادگی در برابر این بیماری، دانشگاه علوم پزشکی مازندران اقدام به برگزاری سمینار آموزشی کرونا ویروس کرد.


به گزارش خزرتیترخبر و به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مازندران ، با توجه به شیوع کرونایروس در نقاط مختلف دنیا و ضرورت آمادگی در برابر این بیماری، دانشگاه علوم پزشکی مازندران  اقدام به برگزاری سمینار آموزشی کرونا ویروس با حضور پزشکان و سرپرستان مراکز بهداشتی درمانی در سالن آیت الله کوهستانی ستاد مرکزی دانشگاه نمود.

براساس این گزارش، محمدمهدی گویا رییس مرکز مدیریت بیماری های واگیر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در این سمینار بر آموزش کادر بهداشتی و درمانی تاکید کرد و گفت:لازم است با اطلاع رسانی عمومی از تمام توانمندی ها و ظرفیت های موجود در  کشور برای آگاهی مردم از این بیماری و راه های پیشگیری از آن استفاده کرد.

گویا با بیان اینکه تاکنون هیچ موردی از ابتلا به کرونا ویروس در کشور گزارش نشده است، گفت: با توجه به سابقه درخشان دانشگاه های علوم پزشکی کشور در امر آموزش، پیشگیری و درمان بیماری ها، دستورکار عملی و اجرایی جامعی تهیه و در اختیار  دانشگاه ها قرار گرفت.

رییس مرکز مدیریت بیماری های واگیر وزارت بهداشت و درمان در خصوص نوع این ویروس، تفاوت آن با ویروس های قبلی، نمونه های آزمایشگاه، کیت های آزمایشگاهی، کنترل بیماری و انواع آنفلوآنزا توضیحاتی ارایه داد.

حامد روحانی زاده معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران نیز در این سمینار با بیان اقدامات این دانشگاه برای مهار ویروس کرونا در استان مازندران گفت: پیگیری و اجرای اقدامات بهداشتی، درمانی و دارویی، اطلاع رسانی محتوای آموزشی به عموم مردم، آموزش پزشکان، تیم های درمانی و کارکنان مراکز بهداشتی و درمانی، از جمله اقدامات دانشگاه علوم پزشکی مازندران در این زمینه است.

رئیس مرکز بهداشت استان مازندران بر لزوم هماهنگی تمام واحدهای دانشگاه و سازمان های برون بخشی در مدیریت این بیماری در صورت ورود به کشور تاکید کرد و از آمادگی کامل کارکنان بهداشتی دانشگاه برای برگزاری دوره های آموزشی در ادارات و سازمان ها به ویژه آموزش و پرورش خبر داد.