يکشنبه 4 اسفند 1398-11:18 کد خبر:74400

مدیرکل تعزیرات حکومتی مازندران اعلام کرد:

دست به کار شدن تعزیرات مازندران در خصوص کمبود ماسک

مدیرکل تعزیرات حکومتی مازندران در مورد کم‌فروشی و گران‌فروشی ماسک گفت: در شهر بابل مواردی داشتیم که تخلف کردند پرونده به تعزیرات آمده تا رسیدگی شود.


به گزارش خزرتیترخبر و به نقل از فارس، یدالله ملکی مدیرکل تعزیرات حکومتی مازندران، درباره کم‌فروشی و گران‌فروشی ماسک پس از انتشار خبر ورود ویروس کرونا به شهرهای مازندران، گفت: بازرسی از داروخانه‌ها در سطح ساری تیم بازجویی از دانشگاه علوم پزشکی و سازمان صمت در خصوص کم‌فروشی و گران‌فروشی ماسک در حال انجام است.

وی افزود: بازرسان در حال بازرسی از واحدهای بهداشتی و داروخانه‌ها هستند، در شهر بابل مواردی داشتیم که تخلف کردند پرونده به تعزیرات آمده تا رسیدگی شود.

ملکی تصریح کرد: در شهرهای دیگر هم منعکس شده که به امر بازرسی اهمیت بدهند همزمان بازرسی کنند، به قضات شعبه هم تأکید کردیم در این شرایط ویژه در کمترین زمان به پرونده‌ها رسیدگی شود و مهم‌تر اینکه در اعمال مجازات حداکثر مجازات را اعمال کنند.

این مسئول در پاسخ به این سؤال که؛ آیا صحت دارد که در شهرهایی چون بر طبق گزارش‌های مردمی مواد شوینده و ماسک را به گران‌ترین قیمت می‌فروشند؟ اظهار کرد: ممکن است،  گلایه مردم هم در این بخش به جا هست، هر چند که وزارت‌خانه اعلام کرد این ماسک‌ها به زودی در دسترس مردم قرار خواهد گرفت ولی الان کمبود با سودجویی همراه است.

وی عنوان کرد: طبق ماده ۱۱ قانون امور بهداشتی دانشگاه‌ها باید گزارش‌ها تخلف در بخش بهداشت، دارو و درمان را بررسی کرده و پرونده را با نظر کارشناسی به تعزیرات بدهند، ما گفتیم زودتر انجام شود، دانشگاه‌ها می‌توانند با دستور دادستان شعبه را زودتر پلمب کنند تا پرونده به تعزیرات برسد.