دوشنبه 5 اسفند 1398-16:51 کد خبر:74424

مدیرکل هواشناسی مازندران اعلام کرد:

سیلاب در راه مازندران/ احتمال انسداد محورهای کوهستانی

مدیرکل هواشناسی مازندران گفت: سامانه سرد بارشی از بعدازظهر فردا تا اواخر وقت روز چهارشنبه در استان فعال خواهد بود که احتمال وقوع سیلاب و آب‌گرفتگی و احتمال مسدود شدن محورها دور از انتظار نخواهد بود.


به گزارش خزرتیترخبر و به نقل از فارس، سیدمحمدرضا رضوی امروز درباره پیش‌بینی وضعیت جوی روزهای آینده آسمان مازندران با اشاره به نفوذ سامانه سرد بارشی از بعدازظهر فردا در آسمان مازندران، اظهار کرد: این سامانه بارشی کل استان را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

وی با بیان اینکه زمان فعالیت این سامانه سرد بارشی از بعدازظهر فردا تا اواخر وقت روز چهارشنبه خواهد بود، اضافه کرد: بارش باران، وزش باد نسبتا شدید بین ۴۰ تا ۶۰ کیلومتر بر ساعت کاهش دما بین هشت تا ۱۵ درجه و بارش برف در ارتفاعات از پیامدهای این سامانه بارشی محسوب می‌شود.

مدیرکل هواشناسی مازندران افزود: طی این مدت پیش‌بینی مقدار بارش باران در مناطق ساحلی و جلگه‌ای بین ۳۰ تا ۶۰ میلی‌متر و در دامنه‌ها ( حدفاصل جلگه تا ارتفاع ۱۰۰۰ متر) بین ۴۰ تا ۷۰ میلی‌متر خواهد بود.

این مسؤول ادامه داد: همچنین میزان بارش برف نیز در ارتفاعات و محورهای‌کوهستانی استان بین ۲۰ تا ۵۰ سانتی‌متر پیش‌بینی می‌شود.

رضوی با اعلام اینکه احتمال وقوع سیلاب در استان دور از انتظار نیست، تصریح کرد: احتمال آب‌گرفتگی در مناطق ساحلی، جلگه و دامنه‌ها،کاهش دید، لغزندگی، اختلال و احتمال مسدود شدن جاده‌ها و محورهای کوهستانی استان دور از انتظار نخواهد بود.

وی با بیان اینکه دریای مازندران نیز از عصر سه‌شنبه تا پنج‌شنبه به‌صورت مواج و طوفانی پیش‌بینی می‌شود، گفت: طی این مدت دریا برای انجام فعالیت‌های دریایی و دریانوردی مناسب نخواهد بود.