شنبه 10 اسفند 1398-15:56 کد خبر:74493

خبرگزاری مهر گزارش می دهد:

شمال‌گردی به چه قیمتی؟/ استقرار ایستگاه تب‌سنجی در محور هراز

با شیوع ویروس کرونا، شمال‌گردی عده‌ای، مردم مازندران را نگران تر کرد حتی باوجود توصیه مسئولان مبنی بر پرهیز از سفر به شمال ولی همچنان شاهد بار سنگین ترافیک در جاده‌های محورهای شمالی هستیم.


خزرتیترخبر: از زمانی‌که بحث شیوع ویروس کرونا مطرح شد برخی قید سفر را زدند و حتی برنامه‌ریزی برای نوروز را فعلا منتفی کردند ولی برخی با شنیدن خبر تعطیلی مدارس کوله‌بار سفر را بستند و راهی شمال شدند.

با شیوع این ویروس در مازندران، شمال‌گردی گردشگران، مردم مازندران را نگران‌تر کرد حتی با وجود توصیه مسئولان مبنی بر پرهیز از سفر به شمال ولی شاهد بار سنگین ترافیک در جاده‌ها بودیم.

با وجود اینکه روزهای بارانی و برفی را پشت سر گذاشتیم اما جاده‌های استان پرترافیک شدند و مسافران زیادی وارد استان شدند.

شنیدن مرگ یک گردشگر بر اثر ابتلا به کرونا در تنکابن مردم مازندران را نگران کرده و بیشتر نگران روزهای آینده هستند که باتوجه به ادامه تعطیلات مدارس در روزهای آینده نکند شاهد حجم بیشتر سفرها شوند.

در این زمینه مهران حسنی معاون گردشگری اداره کل میراث‌ فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران، از توقف کوتاه مدت فعالیت تأسیسات گردشگری و نظارت بر آن در سطح مازندران، خبر داد.

شنیدن مرگ یک گردشگر بر اثر ابتلا به کرونا در تنکابن مردم مازندران را نگران کرده و بیشتر نگران روزهای آینده هستند که با توجه به ادامه تعطیلات مدارس در روزهای آینده نکند شاهد حجم بیشتر سفرها شوند

وی افزود: در واقع همه تلاش این قرارگاه و اقدامات صورت گرفته در راستای کنترل این بیماری و آماده سازی استان در فصل زیبای بهار و نوروز ۹۹ خواهد بود.

اما با این وجود شمال همچنان در اولویت است و مردم مازندران نگران، امیدوار هستیم بتوانیم از این مشکل گذر کنیم با این حال مردم مازندران از گردشگران می‌خواهند به توصیه‌ها توجه کردند و در صورت مشاهده علائم در ویلاها بمانند.

هر چند جلوی حضور مسافران را نمی‌شود، گرفت مگر اینکه مردم خودشان همراهی کنند در این زمینه ایستگاه‌های تب‌سنجی در مبادی ورودی استان مستقر شده است؛ خبرنگار فارس از انجام تب‌سنجی در محور هراز گزارش می‌دهد.

همچنین جهانپور رئیس مرکز اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت از ابتلای ۱۲ نفر در استان به ویروس کرونا خبر داد و گفت: تعداد افراد مشکوک بیشتر از تعداد مبتلایان واقعی است و شاید از تعداد افراد مشکوک تنها ۱۰ تا ۱۵ درصد به کرونا مبتلا شده باشند.